کد خبر: ۳۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشیم

امام جمعه داراب گفت:امام حسین (ع) و یارانش به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و شهید شدند لذا ما نباید نسبت به این امر واجب بی‌تفاوت باشیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رضا صادقی صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر داراب اظهار داشت:‌ ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر داراب ضعیف عمل کرده و بدحجابی زیاد شده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر قدمتی برابر حضور انسان در کره خاکی دارد، افزود: امام حسین (ع) و یارانش به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و شهید شدند لذا ما نباید نسبت به این امر واجب بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه داراب اضافه کرد: برخی از کاسبان دارابی اجناسی را که به قیمت ارزان خریده‌اند با قیمت بسیار گران به مردم می‌فروشند در حالی که این امر در اسلام حرام است.

صادقی در ادامه به لزوم آشنایی کاسبان با روش‌های کسب حلال اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط تحریم و فشار دشمنان قسم خورده، تمام مردم باید دست در دست یکدیگر به کمک دولت بیایند تا بتوانیم از این آزمایش الهی نیز سربلند بیرون بیاییم نه اینکه با احتکار و گران‌فروشی بر مشکلات دولت بیفزاییم.

وی در ادامه به لزوم تشدید بازرسی‌ها از مغازه‌های سطح شهر تاکید کرد و گفت: اینکه در یک شهر کوچک یک جنس به چند قیمت به فروش می‌رسد، به هیچ وجه قابل قبول نیست و بازرسان باید با افراد سودجو برخورد قانونی کنند.

امام جمعه داراب با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: در دهه نخست محرم آمادگی پذیرش امر به معروف و نهی از منکر در مردم بیشتر است و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر داراب باید فعالیت خود را بیشتر کند.

صادقی از رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان خواست تا یکی از مباحث اصلی روحانیون اعزامی در دهه نخست محرم به مناطق مختلف داراب برای مردم امر به معروف و نهی از منکر باشد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر داراب نیز در این جلسه از نبود نمازخانه در ترمینال مسافربری داراب و بلند بودن صدای بلندگوها در باغ‌های مجالس به وی‍ژه از ساعت 12 شب به بعد گلایه کرد و خواستار بازرسی و پیگیری این موضوعات شد.

حمیدرضا طحانی در ادامه به بدحجابی برخی از کارمندان ادارات نیز اشاره کرد و گفت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه داراب آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برای شهروندان و به ویژه اصناف را دارد.

 

نظرات بینندگان