کد خبر: ۳۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱

برگزاری 2 نمایشگاه‌ صنایع دستی در شیراز

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری 2 نمایشگاه صنایع دستی در هفته بزرگداشت حافظ در شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، همت محمدی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی بخشی از برنامه‌های فرهنگی مورد نظر این اداره کل در هفته بزرگداشت حافظ است، اظهار داشت: در یکی از این نمایشگاه‌ها ارگ کریم خانی از 15 تا 23 مهر‌ماه جاری میزبان نمایشگاه صنایع دستی است.

وی گفت: بافته‌های داری، لباس‌های محلی، خاتم، تراش سنگ‌های نیمه قیمتی، چرم، حکاکی روی سنگ عقیق و نگارگری از جمله رشته‌ها و محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه است که در 12 غرفه در شاه‌نشین‌های این مکان تاریخی به نمایش درآمده‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس در ادامه به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در آرامگاه حافظ اشاره کرد و افزود: نمایشگاه حافظ و قرآن با همکاری سازمان زندان‌ها و اتحادیه تعاونی صنایع دستی نیز از 16 مهر‌ماه شروع می‌شود و تا 23 مهرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید زنده بعضی از رشته‌ها در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه نحوه تولید آثار در هنر قلم‌زنی، خاتم، معرق و نگارگری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان