کد خبر: ۳۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

ساخت 50 خانه عالم در روستاهای مرودشت

فرماندار مرودشت گفت: با همکاری مردم تمام روستاهای این شهرستان از خانه عالم برخوردار می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید یدالله حسینی صبح امروز در جلسه مقاوم‌سازی مسکن روستایی و ساخت خانه عالم در روستاهای این شهرستان که با حضور معاون عمرانی و برنامه‌ریزی وی، بخشداران و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در فرمانداری مرودشت برگزار شد، از راه‌اندازی ستاد طرح مقاوم‌سازی منازل روستایی در بخشداری‌های تابعه این شهرستان خبر داد.

 

وی اظهار داشت: به منظور تسهیل، کم کردن زمان، هزینه و حضور فیزیکی مردم در مرکز شهرستان و همچنین پیگیری مستمر مراحل انجام کار، این ستاد به زودی در مراکز بخش‌ها راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار مرودشت هدف از اجرای طرح مقاوم‌سازی منازل روستایی را جلوگیری از هرگونه خسارت از سوانح احتمالی مانند زلزله و دیگر بلایای طبیعی دانست.

 

وی تصریح کرد: ساکنان روستاها نباید دست روی دست بگذارند و در زمینه مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود اقدامی صورت ندهند، لازم است آنها با مراجعه به بخشداری‌های منطقه خود متقاضی این طرح شوند و از تسهیلات کم‌بهره و طولانی مدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استفاده کنند.

حسینی همچنین از ساخت 50 خانه عالم در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: توسعه خانه‌های عالم در مناطق مختلف روستایی و ماندگاری روحانیون سبب غنای چهره دینی و تربیت اسلامی در روستاها می‌شود.

وی عمده هدف ساخت خانه‌های عالم را ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و احکام اسلامی و ایجاد زمینه برای ارتباط چهره به چهره مردم با روحانیون عنوان کرد و ادامه داد: در شرایط حساس کنونی دشمن با هر حربه و نیرنگی قصد ضربه زدن به فرهنگ، دین و اعتقادات مذهبی ما را دارد.

این مسئول گفت: با توجه به دسترسی آسان به انواع برنامه‌های ارائه شده از طرف ماهواره‌ها و سایت‌های مختلف، مبارزه و جلوگیری از این تهاجمات یک امر حیاتی به ‌نظر می‌رسد و به یقین حائز اهمیت است.

حسینی تصریح کرد: خانه‌های عالم بیشتر در نزدیکی مساجد با زیربنای 80 متر مربع و با اعطای 15میلیون تومان وام از طریق بنیاد مسکن و 10 میلیون تومان آورده مردم ساخته می‌شود.

وی بازپرداخت تسهیلات وام بنیاد مسکن را در درازمدت و از محل درآمدهای دهیاری‌ها و خودیاری مردم اعلام کرد.

فرماندار مرودشت در پایان خاطرنشان کرد: در صورت همکاری دهیاران و مردم، تلاش بر این است که تمام روستاها زیر‌پوشش طرح ساخت خانه‌های عالم قرار گیرند.

 

برچسب ها: روستا ، مرودشت ، شیرازه
نظرات بینندگان