کد خبر: ۳۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

آموزش نسبت به کودکان بايد با وسواس بیشتری همراه باشد

این روز ها نمایش عروسکی الاغ ساده لوح هر روز به روی صحنه می رود و با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان مواجه شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از جهرم تبصیر این روز ها نمایش عروسکی الاغ ساده لوح هر روز به روی صحنه می رود و با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان مواجه شده است .

موقعیت خوبی بود تا به سراغ کارگردان و نویسنده ی این نمایش عروسکی برویم و از جزئیات این نمایشنامه بپرسیم .
مجتبی برادران نویسنده و کارگردان این نمایش عروسکی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:کودکان داراي ذهن خلاقي هستند آنها به تمام وقايع زندگي صادقانه نگاه مي کنند چراکه قلب پاکي دارند . لذا آموزش نسبت به آنها بايد با وسواس بیشتری همراه باشد .به خصوص آموزش غير مستقيم که قطعا دارای بازده بیشتری است. 
برادران در ادامه صحبت هایش با اشاره به تسخیر شدن ذهن کودکان با شخصیت های نامناسب غربی خاطرنشان کرد: يکي از راه هاي نشان دادن خوبي و بدي به کودکان ،ساخت فيلم و نمايش مناسب آنها است. که در این زمینه کشورهاي غربي با خلق کاراکتر هاي فراوان قصد دارند فرهنگ خود را بر کشور هاي ديگر از جمله ايران القا نمايند و برای مقابله با این تهاجم دشمن مسئولين باید بامديريتي صحيح ضمن حمايت از
گروه هاي نمايش مخصوص کودک و نوجوان گامي بلند در جهت فرهنگ سازي و آشتي خانواده ها با هنر تئاتر بردارند. چرا که يکي از بهترين شيوه هاي آموزش به صورت غير مستقيم از طريق هنر نمايش انجام مي گيرد وکودکان به دليل همراهي با شخصيت هاي عروسکي و کودکانه با آن ها همراه گشته و با حقايق زيادي روبه رو مي شوند . پس چه بهتر است گام ما در اين راه بلند تر و کامل تر از کشور هاي ديگر باشد .
این نویسنده و کارگردان تصریح کرد: نمايش عروسکي الاغ ساده لوح داستان مزرعه اي است که در آن عمو يادگار که نماد بيداري و يک تکيه گاه امن است با حيوانات خود زندگي مي کند .روباهی حیله گر و مکار که به تازگی به آن حوالی آمده است داستان هایی برای حیوانات آن مزرعه به وجود می آورد که با هم دلی و اتحاد حیوانات ، روباه را که قصد خرابکاري دارد به چنگ مي اندازند .خروس نما سحر خيزي ، سگ نماد وفاداري و نگهبان مزرعه ، الاغ نماد ساده لوحي و روباه که نماد دروغگويي است داستان را پیش مي برند .
اين نمايش نامه توسط هنر جويان آموزشگاه سيمنایي ظهور با نويسندگي و کارگرداني مجتبي برادران بعد از چهار ماه تمرين به اجرا در آمده است . نکته ي مهم اين که بازيگران اين نمايش بعد از گذراندن دوره ي مقدماتي و کارگاهي توانايي بازي در اين اثر را پبدا کرده اند .
در پایان این مدرس بازیگری با تشکر از عنايت اله زمانی فرد رئیس اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي جهرم و حميد رضا قناعتيان مسئول کانون فرهنگي تربيتي 17 شهريور که همکاري صميمانه اي با گروه تئاتر همیاران داشته اند یادآور شد : آماده نمودن اين گونه نمايش ها بسيار سخت و هزينه بر مي باشد و لزوم حمايت مسئولان را مي طلبد.

عوامل اجرایی این نمایش عروسکی و موزیکال عبارتند از‌:

نویسنده و کارگردان:مجتبی برادران

بازیگران:ابراهیم شهریاری ، محمدرضا لیمویی ، رضا جعفری ، محمدرضا نیک عیش ، مهران ابراهیمی 

موسیقی :‌ فرشاد حمزوی

طراحی و اجرای دکور : رضا جعفری 

طراح لباس : زینب السادات دیهیم

با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم ،کانون فرهنگی تربیتی 17 شهریور وآموزشگاه سینمایی ظهور

محل فروش بلیط :‌ درب ورودی سالن

جهت هماهنگی و رزرو بلیط می توانید با شماره تماس های زیر تماس برقرار کنید.(کانون فرهنگی تربیتی 17 شهریور)

2234386

09351828875

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان