کد خبر: ۳۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱

ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به 44 هزار مددجوی کمیته امداد فارس

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: در سال گذشته به 21 هزار و 300 مددجوی فارس تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و 24 هزار و 600 نفر از آنان نیز تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی فارس، محمد صفری اظهار داشت: تغییر رویکرد پرداخت کمک‌های بلاعوض به کمک‌های معوض‌دار، یکی از استراتژی‌های مهم کمیته امداد در فقرزدایی از استان بوده است؛ این طرح علاوه بر حفظ منابع مالی، افزایش عزت نفس و تحرک مددجویان، ارائه خدمات بیشتر به نیازمندان جامعه را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 390 میلیارد ریال اعتبار قرض‌الحسنه ضروری کمیته امداد در دست وام‌گیرندگان است که باید به صورت اقساط برگشت داده شود.

این مسئول تصریح کرد: از نظر تعداد، بیشترین پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در سرفصل‌های احداث، خرید و تعمیر مسکن نیازمندان، اشتغال و ازدواج پرداخت شده و بیشترین حجم ریالی نیز مربوط به اشتغال، مسکن، درمان و تحصیل مددجویان بوده است.

وی اضافه کرد: در سرفصل تسهیلات خوداشتغالی نیز کمیته امداد امام خمینی در سال گذشته 24 هزار و 636 مورد تسهیلات مشاغل خانگی به میزان یک‌هزار و 200 میلیارد ریال به مددجویان مستعد اجرای این طرح پرداخت کرده است.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی فارس اضافه کرد: بخشی از این منابع از محل اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان و بخش دیگر نیز از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

صفری تصریح کرد: 336 زوج زیر‌پوشش این کمیته و 2 هزار و 500 نفر از فرزندان فارغ‌التحصیل مددجویان، 3 هزار و 841 نفر از فرزندان مددجوی بازمانده از تحصیل و 7 هزار خانوار دارای سرپرست زن شهری و روستایی از جمله افراد دریافت کننده تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد در سال گذاشته بوده‌اند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان