کد خبر: ۳۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱

شهید خادم صادق معدن سوژه‌های تربیتی است

مسئول کنگره سرداران شهید فارس گفت: کنگره تبیین اندیشه‌های تربیتی شهید خادم صادق در مورد شهیدی است که معدن سوژه‌های تربیتی است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، مجتبی مینایی اظهار داشت: برگزاری کنگره ابعاد تربیتی شهید حاج منصور خادم صادق از جمله کارهای ارزشمندی است که با همت جوانان استان فارس به موضوعی می‌پردازد که 27 سال از ضرورتش گذشته است.

وی افزود: ما باید بلافاصله بعد از پایان جنگ به بسیاری از مسائل دفاع مقدس از جمله ثبت و ضبط خاطرات و پردازش و اسوه‌سازی از شهدای فارس و ترویج سیره عملی و رفتاری آنان می‌پرداختیم که در حد مطلوبی انجام نشد.

مسئول کنگره سرداران شهید استان فارس ابراز داشت: ما حدود 25 یا 26 سال از جنگ گذشته بود که به بهانه برگزاری اجلاسیه بزرگداشت سرداران و 14 هزار شهید استان فارس برنامه‌ریزی مفصلی کردیم تا بتوانیم تمام اقشار جامعه را درگیر مبحث شهدا کنیم.

مینایی تصریح کرد: در دوران جنگ اتفاقی در کشور رخ داد که می‌توانیم بگوییم در جهان بی‌نظیر بود و تمام اقشار مملکت در آن حضور داشتند و ایثارگران و شهدای بسیاری از هر قشر تقدیم اسلام و انقلاب شدند.

وی تصریح کرد: در بین این اقشار بعضی‌ها به‌واقع ویژه هستند و شخصیت‌پردازی ویژه‌ای را می‌طلبند و این به معنی فرق و تبعیض گذاشتن بین شهدا نیست بلکه برخی از این شهدا به صورت برجسته تاثیرگذاری مهمی در جریان دفاع داشتند که می‌طلبد بیشتر به آن پرداخته و موشکافی کنیم.

مسئول کنگره سرداران شهید استان فارس ادامه داد: به نظر می‌رسد در بحث شهدا و دفاع مقدس دیگر بخش‌های همایشی و نمایشی و کارهایی که بیشتر جنبه ظاهری دارد کفایت می‌کند و باید به صورت عمیق‌تری این مسائل پردازش شود.

وی ادامه داد: ما از جریان دفاع مقدس فاصله زمان بسیاری را گرفته‌ایم و حتی ممکن است برخی از این موارد خاص و ریز از بین رفته باشد.

مینایی بیان کرد: کنگره تبیین اندیشه‌های تربیتی شهید خادم صادق از جمله کارهایی است که به صورت عمیق به شخصیت‌شناسی شهدای این استان می‌پردازد و کار بجا و به حقی است که برای شهید خادم صادق انجام می‌شود که معدن سوژه‌های تربیتی است و من تاکنون در این استان این مدل برنامه را سراغ نداشته‌ام.

وی گفت: تاکنون در این استان کارهای دست و پا شکسته‌ای انجام شده اما از حیطه شهرستان یا مسجد و پایگاه بیرون نرفته است و ما باید این جرات را پیدا کرده تا شهدایمان را به عنوان اسوه در سطح ملی معرفی کنیم.

مسئول کنگره سرداران شهید استان فارس در تبیین شخصیت شهید خادم صادق بیان کرد: هر کس او را می‌دید سریع جذبش می‌شد و اگر با وی معاشرت می‌کرد این میزان جذب بالاتر می‌رفت.

مینایی بیان کرد: یکی از ابعاد شخصیت شهید خادم صادق بعد نظامی وی بود که در زمان حیاتش جزو نخستین نفراتی بود که نظریه تاکتیک زرهی می‌داد و همین فرد در عین خصلت نظامی‌گری در اوج شجاعت، در بحث خودسازی نیز از نفرات نخست لشکر بود.

وی تصریح کرد: شهید خادم صادق هر کسی را که احساس می‌کرد بضاعت فکری خوبی دارد، تربیت می‌کرد و با کار تشکیلاتی فرمانده پرورش می‌داد در صورتی که همین افراد تا دیروز سیگاری بودند.

مسئول کنگره سرداران شهید استان فارس در پایان بیان کرد: باید به قشر پرسش‌گر جوان بگوئیم این افراد از ابتدا آسمانی و مقدس نبودند و باید نشان دهیم از چه نردبانی بالا می‌رفتند و به عمق وجودی شهدا بپردازیم چراکه شهدا دست‌یافتنی بودند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان