کد خبر: ۳۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

تحصیل در حوزه‌های علمیه با تشکیل خانواده منافات ندارد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: تحصیل خواهران و برادران در حوزه‌های علمیه با تربیت فرزندان و کانون‌های گرم خانواده منافات ندارد و در تضاد نیست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از حوزه علمیه فاطمه زهرا (س) شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور زنان در حوزه‌های علمیه علاوه بر بالا بردن توان علمی و آگاهی، در تربیت فرزندان نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای دارد.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه فاطمه زهرا (س) نخستین مدرسه علمیه خواهران به شکل زیبا در مرکز استان فارس راه‌اندازی شد که احداث این بنا مقدمه‌ای برای راه‌اندازی سایر مدارسی است که در آینده در سطح استان فارس افتتاح می‌شوند.

وی تصریح کرد: پیام آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، خواهران و برادران را به فراگیری علوم دینی و حوزوی تشیوق می‌کند و در این راستا علم در انحصار گروهی ویژه از برادران نیست، بلکه به تمام جوامع، طوایف، طبقات مختلف جامتعه تعلق دارد.

امام حمعه شیراز بیان کرد: زنان با قرار گرفتن در صف نخست تظاهرات علیه رژیم طاغوتی پهلوی نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئولیت زنان در زندگی تربیت نسل امروز و فردای جامعه است، گفت: زنان و مردان با تاسی از علم و تزکیه می‌توانند به اهداف والای دینی و اسلامی خود دست یابد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی گفت: با توجه به دشمنی غرب با جوامع اسلامی، حضور زنان در برابر دشمنان داخلی و خارجی نقش کلیدی داشته است.

آیت‌الله شیخ علی موحد خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه بانوان بزرگ‌ترین سرمایه در توسعه معرفت دینی و ارتقای سلامت جوامع بشری هستند که در این راستا فرهنگ حوزوی همسو و همزمان با آموزش و پرورش و آموزش عالی شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه و افزایش فرهنگ حوزوی همچون سدی در برابر نفوذ فرهنگ بیگانه در کشور است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان