کد خبر: ۳۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

اصلی‌ترین مزیت کشور فرهنگی بودن است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: عمده‌ترین مزیت کشور که در سطح بین‌المللی قابل ارائه است مزیت فرهنگی آن است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمدعلی پورموسوی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران دانشگاه‌های فارس اظهار داشت: بنابر تعبیر مقام معظم رهبری شرایطی که در آن به سر می‌بریم شرایط نبرد و رویارویی اراده‌هاست.

وی تصریح کرد: در شرایط رویارویی اراده‌ها که دشمن سعی می‌کند فشار را بر ما افزایش دهد کلیدی‌ترین عنصر مباحث فرهنگی است.

پورموسوی بیان کرد: مدیران باید هر کالایی که ارائه می‌کنند پیوست فرهنگی داشته باشد و اساتید نیز باید به مسائل فرهنگی بپردازند.

این مقام مسئول ادامه داد: مشکل وجود دارد و در تهیه غذای دانشجویان، تامین خوابگاه و سوخت مورد نیاز مسائلی به وجود آمده اما مدیران با انگیزه و با عرضه باید در همین شرایط بتوانند کار را با قدرت به پیش ببرند.

به گفته وی مدیرانی که وارد شدن به چالش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را برای خود مخاطره‌آمیز می‌دانند برای این شرایط مناسب نیستند.

پورموسوی اضافه کرد: برخی موارد مانند قیمت برنج نیز ارتباطی به تحریم ندارد و باید بازارها را کنترل بیشتری کرد چنانکه سوخت و برنج هنوز از کشور ما به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید طیف مورد مراجعه مردم در شبهات و پرسش‌ها هستند و مسئولان باید به میان آنها رفته و به پرسش‌ها پاسخ دهند.

پورموسوی با بیان مثال‌هایی از منش حضرت آقا در گفت‌وگوی صمیمانه با دانشجویان افزود: مردم در هیچ شرایطی نامحرم نیستند و ممکن است از پاره‌ای سخنان عده‌ای سواستفاده کنند اما جریان اصیل مردم همواره پشتیبان نظام است.

وی اضافه کرد: مدیران دانشگاه مسئولانی را انتخاب کنند که با دانشجویان دوست باشند و اگر تبعیضی وجود دارد آن را برطرف کنند.

پورموسوی ادامه داد: مسئولان دانشگاه برای اینکه بتوانند جواب دانشجویان را بدهند باید جریان رسانه‌ای دشمن را رصد کنند و تحلیل دقیق و پاسخ‌های مستدلی نزد خود آماده داشته باشند.

به گفته وی کشور اکنون در مرحله تمدن‌سازی است و استکبار تمام سعی خود را می‌کند که ایران نتواند از این مرحله عبور کند.

وی افزود: در حال حاضر در تمام زمینه‌های علمی دارای رتبه‌های برتر در منطقه هستیم و با وجود پیشرفت در حوزه‌های نظری لازم است که حوزه‌های کابردی علوم انسانی کار بیشتری انجام شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پایان گفت: کشور در همین شرایط تحریم نیز دارای قدرت فراوانی است و تنها در یک پروژه در تهران 24 هزار نفر کارگر مشغول به کار هستند و نباید تصور کرد قاره به هم فشرده ایران به سادگی دچار ضعف می‌شود چنانکه در دفاع مقدس در شرایط بسیار بدتر از اکنون پشت دشمن را به خاک مالیده‌ایم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان