کد خبر: ۳۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

تاکید بر افزایش همکاری شهرهای شیراز و ایروان

در دیدار شهرداران شیراز و ایروان کشور ارمنستان، دو طرف بر افزایش همکاری این دو شهر تاکید کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه شهردار شیراز، شهردار ایروان، در این دیدار که در حاشیه مراسم سالگرد بزرگداشت شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور شهردار شیراز در این مراسم، به بیان تاریخچه شهر ایروان و پروژه‌ها و اقداماتی که در این شهر در حال اجراست پرداخت.

تارون مارکاریان تعاملات شهرداری‌های شیراز و ایروان ظرف چند سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و آن را موجب ارتقای هرچه بیشتر روابط دو کشور ایران و ارمنستان دانست.

شهردار شیراز نیز با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه شیراز به عنوان سومین شهر مذهبی و پایتخت فرهنگ، ادب و هنر ایران اسلامی، ارتقای روابط این دو شهر را نمایانگر حسن اندیشه و افکار درازمدت دانست.

علیرضا پاک فطرت ادامه داد: دو شهر شیراز و ایروان می‌توانند با بهره‌گیری از متخصصان مختلف در زمینه‌های گوناگون مانند پزشکی، مهندسی، فرهنگی و ادبی بیش از پیش در راستای افزایش مناسبات تلاش کنند.

وی اضافه کرد: شهر شیراز دارای توانمندی‌ها و استعدادهای درخشانی در حوزه‌های مختلف است که می‌توان این تجربیات را در اختیار شهر ایروان نیز قرار داد.

شهردار شیراز، تشابهات فرهنگی، جمعیتی، جغرافیایی و آب و هوایی را در زمینه ارتقای این روابط و مناسبات بسیار مهم دانست.

پاک فطرت همچنین از شهردار ایروان برای سفر به شیراز دعوت کرد.

شهردار ایروان نیز ضمن قبول دعوت شهردار شیراز برای سفر به شیراز، خواستار ایجاد مقدمات لازم برای امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرهای شیراز و ایروان شد.

همچنین شهردار شیراز با حضور در دفتر دائمی ایران در مدرسه فارسی زبان کشور ارمنستان از آموزگاران این مدرسه برای سفر به شیراز برای آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ ایران زمین دعوت کرد.

شهردار شیراز همچنین در سفر خود به کشور ارمنستان و شهر ایروان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان دیدار کرد.

محمد رئیسی در این دیدار گفت: با توجه به زمینه‌های مشترک فرهنگی و تاریخی ایران و ارمنستان، ارتباط دو شهر شیراز و ایروان می‌تواند موجب ارتقای سطح مناسبات دو کشور شود.

شهردار شیراز نیز با اشاره به نامگذاری امسال به ‌نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: به یقین تمام تجربیاتی که در راستای تحقق این شعار از سوی متخصصان شهرداری شیراز در بحث تولید آسفالت پلیمری، سبد باف مکانیزه، تولید برق از زباله و فناوری روز مهندسان شیراز در احداث تونل‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح کسب شده در اختیار طرف ارمنستانی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان