کد خبر: ۳۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱

تبدیل مطالب آموزشی از حافظه‌محور به آموزش پژوهش‌محور

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در طرح تحول بنیادین محتوای مطالب آموزشی از رویکرد حافظه‌محور به آموزش پژوهش‌محور تبدیل می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمدحسین روزی‌طلب در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز اظهار داشت: در تربیتی که طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر دارد دانش‌آموز باید هر چه سریع‌تر وارد بازار کار شود.

وی افزود: تربیت دیپلمه‌های بیکار که حرفه‌ای بلد نیستند و نمی‌توانند خود را اداره کنند هیچ ارزشی ندارد.

روزی‌طلب تصریح کرد: در همین راستا توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، در طرح تحول آموزش و پرورش دانش‌آموزان در کنار دروس نظری مهارت‌هایی مانند سیم‌کشی، لوله‌کشی، نجاری، جوشکاری و ... را نیز می‌آموزند تا روزی بتوانند برای خود و جامعه استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اضافه کرد: در طرح تحول بنیادین تغییر مبانی و روش‌های تعلیم و تربیت غربی به تعلیم و تربیت مبتنی بر فلسفه اسلامی و غیر اقتباسی مد نظر است.

این مسئول ابراز کرد: در طرح تحول بنیادین محتوای مطالب آموزشی از رویکرد حافظه‌محور به آموزش پژوهش‌محور تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این رویکرد جدید معلم نباید تنها ارائه‌کننده مطالب باشد بلکه باید با طرح پرسش ذهن دانش‌آموز را به سمت حل مسئله سوق دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به آموزه‌های استاد شهید مرتضی مطهری گفت: معلم باید به جای اندیشه‌ها  اندیشیدن را به دانش‌آموز بیاموزد.

روزی‌طلب در ادامه بیان کرد: هماهنگی بین اولیا و مربیان در تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن گفت: اولیا در مورد استفاده از اینترنت و ماهواره فرزندان خود دقت بیشتری کنند و روحانیون برای کمک به آموزش و پرورش در امر جنگ نرم حضور موثری را در کنار ما داشته باشند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان