کد خبر: ۳۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱

اعزام 4000 دانش‌آموز مرودشتی به منطقه دفاع مقدس

فرمانده ناحیه مقاومت بسج سپاه مرودشت گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 4 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مرودشتی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، قاسم جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در قالب درس آمادگی دفاعی 4 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مرودشتی سال دوم دبیرستان به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی افزود: اعزام دانش‌آموزان مرودشتی در چهار مرحله انجام می‌شود و 600 نفر از دختران دوم دبیرستان در هفته گذشته از این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که دومین مرحله اعزام دختران در هفته آینده صورت می‌گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت مرودشت اضافه کرد: در دی ماه سال جاری نیز در دو مرحله پسران دوم دبیرستانی این شهرستان به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند تا با عمق فاجعه‌ای که دشمن متجاوز به وجود آورد از نزدیک آشنا شده و ایثار و فداکاری رزمندگان جان بر کف را از نزدیک لمس کنند.

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور فرصت بسیار ارزشمندی است تا بخش بسیار کوچکی از رشادت‌های فرزندان این آب و خاک در جریان هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل دشمن قسم خورده نمایش داده شود و راهیان نور فرصتی برای نمایش رشادت‌های شهیدان است.

جمالی همچنین بیان داشت: اردوهای راهیان نور مانند یک انقلاب فرهنگی عظیم بوده و از این اقدام و ظرفیت مناسب فرهنگی می‌توان برای مقابله با هجمه نرم دشمنان و اعتلای اصول انقلاب اسلامی استفاده مناسب کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت مرودشت ابراز داشت: دانش‌آموزان با شرکت در کاروان‌های اردویی راهیان نور و با حضور در سرزمین‌های عملیاتی درک می‌کنند که چگونه رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس دشمن را از خاک میهن بیرون راندند و حتی اجازه تصرف یک وجب از خاک ایران را نیز به آنها ندادند.

 

نظرات بینندگان