کد خبر: ۳۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

ارائه توانمندی‌های کازرون در حاشیه کنگره سلمان فارسی

مسئول کمیته فرهنگی کنگره سلمان فارسی در کازرون گفت: بیش از 40 غرفه توانمندی‌های کازرون را در حاشیه این کنگره به نمایش می‌گذارند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمد مرحمتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری کنگره احمد نیریزی در نیریز و کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در کازرون دو مصوبه فرهنگی سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس بود که کنگره نخست در نیریز برگزار شد و کنگره سلمان فارسی نیز با پیگیری‌های امام جمعه و مسئولان بلندپایه کازرون در 10 و 11 آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.

وی برگزاری کنگره بین‌المللی سلمان فارسی را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان در کشور عنوان کرد و افزود: این کنگره می‌تواند موج عظیم فرهنگی در کشور و منطقه ایجاد کند و هم‌چنین نقش مؤثری در پیشبرد فرهنگی این دیار داشته باشد.

مسئول کمیته فرهنگی کنگره سلمان فارسی اضافه کرد: کنگره سلمان فارسی بیشتر با هدف تجلیل از یکی از یاران باوفای پیامبر اسلام (ص) و نیز بررسی ابعاد ناشناخته این صحابه بزرگ و روش و منش حکومتی وی برگزار می‌شود.

مرحمتی در ادامه بازسازی دریاچه پریشان، آب‌نمای شهرستان کازرون، دشت نرگس، دشت شقایق و نشان زندگی عشایری را از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این کنگره برشمرد.

وی به برگزاری کنگره بزرگداشت دو شخصیت معروف کشور از جمله نصرالله مردانی چهره ادبی ماندگار و علامه طباطبایی در سال‌های گذشته در کازرون اشاره کرد و گفت: با برگزاری این کنگره‌ها این شهرستان را بیشتر به نام این دو بزرگوار می‌شناختند که امروزه به برکت کنگره سلمان فارسی این دیار در دنیا به نام وی مزین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: قبل از اینکه به محل زندگی سلمان فارسی واکنش داشته باشیم شخصیت والای وی برای مردم این دیار مهم است و آن را افتخاری بزرگ برای ملت ایران می‌دانیم.

مرحمتی از حضور بیش از 500 مهمان داخلی و خارجی و شخصیت‌های برجسته علمی، مذهبی و دینی و یک تن از مراجع عالی‌قدر عالم تشیع در کشور در این کنگره خبر داد.

مسئول کمیته فرهنگی کنگره سلمان فارسی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که در زمان برگزاری کنگره این شهرستان مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار می‌گیرد بنابراین از مردم مؤمن کازرون خواسته می‌شود بهترین استفاده را از این فرصت به دست آمده داشته باشند.

 

نظرات بینندگان