کد خبر: ۳۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

کوه نور پروژه‌ای تاریخی است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پروژه کوه نور یک پروژه تاریخی و مهم برای شیراز است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، سید محسن معین بعد از ظهر امروز در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: محل احداث پروژه کوه نور و اهمیت این محل از ویژگی‌های این پروژه است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: طبیعت، جایگاه خوب ورودی دروازه قرآن و همچنین اهمیت تاریخی این مکان پروژه کوه نور را ممتاز می‌سازد.

وی گفت: بر اساس این طرح پروژه شامل مجتمع‌ مسکونی، تجاری، فرهنگی، تفریحی، رفاهی، ورزشی و گردشگری در ابتدای ورودی دروازه قرآن، منتهی به کوه معروف به گهواره‌‌دید و کوه مجاور آن است.

معین اضافه کرد: در این طرح راه پرواز برای ایجاد تله‌کابین و بالن‌سواری، راه طبیعت برای ایجاد فضاهای گردشگری طبیعی و جاذبه‌های مورد نظر و راه ابریشم در قالب طرح‌های مختلف فرهنگی، زیست‌محیطی، باغ گیاهان دارویی، مجتمع ورزشی، مجتمع آب‌درمانی، شهر بازی‌های تخیلی و علمی برای کودکان و نوجوانان و همچنین مجتمعی مسکونی شبیه منازل کندوان دیده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: پروژه کوه نور مجموعه‌ای از بسته‌های سرمایه‌گذاری است که می‌تواند به‌ صورت یکجا یا در قالب بسته‌های جداگانه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به منظر زیبا و طبیعت مناسب این مکان خاطرنشان کرد: این پروژه فارغ از نگاه اقتصادی پروژه‌ای مهم، تاریخی و موثر در توسعه گردشگری است.

*کوه نور نمونه درآمد پایدار است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حمایت از تصویب کلیات این طرح اظهار داشت: این پروژه از نمونه‌های درآمد پایدار شهری است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل میری گفت: احداث این پروژه با توجه به امتیازات فرهنگی آن و تاثیری که می‌تواند در اشتغال‌زایی داشته باشد امری خیر بوده و یک طرح ممتاز است.

میری از شهردار شیراز خواست تا با توجه به اقتصادی بودن این طرح و از سوی دیگر اهمیت آن برای شهر شیراز به صورت مستقیم روند اجرایی آن را دنبال کند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در این طرح می‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم که شیراز بار دیگر الگویی برای سایر شهرها باشد و در این راستا نمادهایی از کشورهای مختلف چه ملی و چه مذهبی ایجاد کنیم تا برای گردشگران خارجی و داخلی جذابیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش فارس، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه علنی خود، کلیات طرح کوه نور را مبنی بر پیش‌بینی و اجرای 15 مجموعه گردشگری، فرهنگی، رفاهی، خدماتی در ورودی دروازه قرآن شیراز و همچنین ضرورت احداث نمازخانه در مکان‌های تجاری را تصویب کردند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان