کد خبر: ۳۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در داراب برگزار شد

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در داراب برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از داراب، در این مسابقات 250 خواهر و 150 برادر از شهرستان‌های داراب و زرین دشت به مدت یک روز در رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این مسابقات پیش از ظهر امروز در امامزاده سید ابوالقاسم و مسجد جامع داراب در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم داراب در مرحله شهرستانی زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های داراب و زرین دشت برگزار شد و سه نفر برتر هر رشته آذر‌ماه سال جاری در مسابقات استانی شرکت می‌کنند.

به گفته مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های داراب و زرین دشت تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات امسال 300 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

سهیلا نکویی دلیل افزایش سه برابری شرکت کنندگان را آغاز طرح جامع حفظ قرآن کریم در داراب دانست و افزود: بیش از 2 هزار نفر از علاقمندان به قرآن کریم در شهرستان‌های داراب و زرین دشت از ماه مبارک رمضان امسال زیر نظر 110 مربی مشغول حفظ چهار ساله کل قرآن کریم هستند.

فاطمه امیری، فاطمه اسماعیلی، فاطمه مرتضوی و فائزه مقدس در رده سنی زیر 16 سال خواهران به ترتیب در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ یک جزء و 2.5 جزء حائز مقام برتر شدند.

در رده سنی بالای 16 سال خواهران زهرا بهبودی، فاطمه نوابی، لیلا فرخنده، فاطمه جوادی و فاطمه جوکار به ترتیب در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم مقام نخست را از آن خود کردند.

در رده سنی زیر 16 سال برادران، حسین مرادی و محمد جواد حقیقی در رشته‌های اذان و قرائت مقام‌های برتر را از آن خود کردند و در دیگر رشته‌ها شرکت کنندگان موفق به کسب نمره حد نصاب نشدند.

در رشته‌های اذان، ترتیل و قرائت برادران بالای 16 سال به ترتیب محمود قهرمانی، محمد جواد شاکری و محمد امین تقی‌زاده اول شدند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان