کد خبر: ۳۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

اجرای طرح تملک فضاهای اطراف حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از اجرای طرح تملک و توسعه ضلع شمال و شمال شرقی و هم‌چنین فضاهای مورد نیاز حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، هوشنگ عشایری در حاشیه  بازدید از طرح‌های اجرایی و عمرانی اطراف حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) اظهار داشت: طرح تملک و توسعه ضلع شمال و شمال شرقی و هم‌چنین فضاهای مورد نیاز حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) در شیراز از دو هفته آینده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس آغاز می‌شود.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: پس از اجرای کامل تملک در منطقه مورد نظر، طرح توسعه شامل صحن شمالی، پیش صحن و یک ورودی از خیابان لطفعلی خان زند و فضاهای جانبی که آستان مقدس نیاز داشته باشد مانند زائرسرا و... اجرا می‌شود.

عشایری ادامه داد: در این بخش از طرح توسعه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، 12 هکتار از خانه‌ها و املاک پیرامون حرم برای اجرای فضاهای مذهبی و زیارتی باید تملک شود.

وی افزود: در حال حاضر در برنامه پنج ساله پنجم توسعه برای طرح توسعه حرم، اعتباراتی که ملی استانی بوده در نظر گرفته شده است.

عشایری با بیان این که دستگاه اجرایی طرح توسعه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) اداره کل راه و شهرسازی است تصریح کرد: برای اجرای هر چه سریع‌تر این طرح به همکاری همه‌جانبه و تمام و کمال مردم نیازمندیم.

 

نظرات بینندگان