کد خبر: ۳۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

85 اکیپ راهداری آماده استقبال از زمستان شدند

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی فارس از استقرار 700 راهدار به همراه 540 ماشین نیمه سنگین و سنگین و 60 خودرو سبک گشت در قالب 85 اکیپ راهداری در جاده‌های این استان در فصل سرما خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عزیزالله روشن اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال تا کنون، پس از طرح نوروزی و طرح تابستانی، همکاران در حوزه راهداری استان فارس خود را برای طرح زمستانی آماده می‌کنند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خاطرنشان کرد: در این استان و در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی فارس 52 گردنه مهم به طول 777 کیلومتر وجود دارد که اغلب برف‌گیر هستند.

روشن اضافه کرد: در فارس تنها در پنج شهرستان نقاط برف‌گیر به صورت جدی وجود ندارد اما مابقی شهرستان‌های این استان مانند سپیدان، آباده، اقلید، خرم بید، مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان، نی ریز، فسا و... برف‌گیر هستند.

وی ادامه داد: به یقین فعالیت‌ها و آماده‌سازی‌هایی قبل از شروع بارش نزولات جوی، هنگام بارش و پس از بارش لازم است تا جاده‌ها همواره ایمن باشند و رانندگان و مردم به راحتی سفر کنند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از بارش، آماده‌سازی راهدارخانه‌ها است، گفت: در استان فارس ذخیره‌سازی شن و نمک، آماده‌سازی ماشین‌آلات تخصصی و.... انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های راهداری و راهدارخانه‌ها در طول گردنه‌های استان فارس به بهترین وجه تجهیز شده‌اند تا در فصل زمستان خدمات به مسافران جاده‌ای ارائه شود.

روشن با بیان اینکه امسال بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، سالی پر بارش و سرد را پیش رو داریم، بر آماده باش کامل اکیپ‌های راهداری تاکید کرد و گفت: به طور معمول طرح‌های زمستانی راهداری از نیمه دوم آذر ماه آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین ادامه می‌یابد. 

وی در ادامه ابراز داشت: پیش از این طرح زمستانی پلیس راه از ابتدای دی‌ ماه آغاز می‌شد که به خاطر هماهنگی بیشتر بین تمام ارگان‌های دست‌اندکار جاده، طی چند سال اخیر طرح زمستانی جاده‌های کشور از نیمه دوم آذر ماه آغاز می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از گردنه‌های برف‌گیر استان فارس اشاره کرد و افزود: کولی کش، شهید آباد، آجیداد (بزرگراه شیراز - اصفهان)، دشت ارژن و چهل چشمه از گردنه‌های مهم و برف‌گیر استان فارس هستند که در سال جاری، با تمام امکانات در این گردنه‌ها و دیگر نقاط حساس به استقبال زمستان می‌رویم.

مدیر راهداری راه و شهرسازی فارس در پایان انگیزه راهداران این استان برای خدمت را توصیف‌ناپذیر ذکر کرد و افزود: مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی قابل تقدیر راهداران مهم‌ترین عامل در پاسداشت جان و مال مردم در جاده‌های کشور است که این مهم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان