کد خبر: ۳۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱

شهیده خدیجه جمشیدی در حج خونین مکه

نهم مرداد ۱۳۶۶ مصادف با روز ششم ذی الحجه یادآور مراسم خونین برائت از مشرکین زائران ایرانی خانه خدا و کشتار ده‌ها نفر از حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست رژیم آل سعود است.

به گزارش شیرازه به نقل از سراج آنلاین در این روز صدها هزاران نفر حجاج ایرانی و غیرایرانی پس از استماع پیام تاریخی رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، با شعار الله اکبر، لا اله الا الله و مرگ بر آمریکا سر می‌دهند که ناگهان ستون‌هایی از نظامیان آل سعود هویدا می‌شوند و به طرف صفوف آنان حمله می‌کنند و با باطوم بر سر و روی زائران بی‌گناه می‌کوبیدند. این گروه از یک سو و گروه دیگری نیز از بالای پله‌ها و ساختمانها، سنگ و آجر، آهن، شیشه و بلوک سیمانی بر سر و روی مردم می‌ریختند.

پس از آن، شلیک گازهای سمی و خفه کننده آغاز شد و به دنبال آن رگبار گلوله‌ها به قصد کشتن راهپیمایان برائت ازمشرکین به سوی آنان سرازیر گردید و پیکرهای پاک آسمانی که جرمشان اعلام برائت و بیزاری از آمریکا، اسرائیل و ایادی ناپاک آنها بود، درخاک و خون غلتیدند.

زندگی نامه شهیده خدیجه جمشیدی:

در سال 1332 در شهرستان اقلید در خانواده ای مذهبی و متدین به دنیا آمد هنگامی که خفقان حکومت پهلوی در همه جای این مملکت بیداد می کرد در برگزاری کلاسهای قرآن و احکام نقش بسزائی را ایفا می نمود. سرانجام در مورخه 1366/05/09در حالی که ندای ملکوتی (الهم لبیک)و برائت از مشرکین را سر می داد هدف تیر دشمنان کینه توز اسلام ناب محمدی(ص) قرار گرفت و همنشین سرور زنان عالم حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) شد.

فرازی از وصیت نامه شهیده:

دختران عزیزم را سفارش می کنم به حفظ حجاب و از پسر بزرگم صمیمانه می خواهم ضمن حفاظت از حریم خانه و خانواده از اسلام و قرآن دفاع کند که وقت حمایت از اسلام و قرآن است. برای خواهر و برادرت راهنما باش تا آنان نیز در جامعه با سرافرازی زندگی کنند .همواره اخلاق خوب داشته باشید اخلاق خوب و ایمان شما باعث شادی روح من می شود.نماز را بپای داریدودر سلام کردن از همه سبقت بگیرد.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان