کد خبر: ۳۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱

سلمان فارسی بزرگ‌ترین صحابی رسول خدا بود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در آستانه برگزاری کنگره بزرگ بین‌المللی سلمان فارسی گفت: سلمان فارسی بزرگ‌ترین صحابی رسول خدا در میان اصحاب بود که مایه افتخار برای ایرانیان است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب امروز در شیراز اظهار داشت: سلمان فارسی از بزرگ‌ترین و شناخته‌ترین مسلمانان صدر اسلام بود و همواره مورد توجه پیامبر اسلام قرار داشت.

وی افزود: سلمان با توجه به شرایط آن روزهای زمان خود در جستجوی حقیقت بود و درباره ادیان الهی تحقیق می‌کرد.

این روحانی اضافه کرد: سلمان با توجه به بشارت‌هایی که از پیامبر آخرالزمان به او بشارت داده بودند راهی سرزمین حجاز شد و در نخستین برخورد با پیامبر (ص) به دین مبین اسلام ایمان آورد.

دستغیب تصریح کرد: سلمان فارسی بسیار مورد توجه پیامبر اسلام واقع شد و در صدر اول اصحاب قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: پیامبر گرامی اسلام درباره شخصیت سلمان فرمودند، «سلمان دریایی است که آخر ندارد و گنجی به حساب می‌آید که پایان‌پذیر نیست».

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: جدا از اهل بیت پیامبر هیچ یک از اصحاب و یاران رسول خدا به مرتبت و درجه این بزرگ‌مرد نبوده و نام وی همیشه در اسلام مطرح است.

به گزارش فارس، نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت سلمان فارسی یازدهم و دوازدهم آبان ماه جاری در مصلای بزرگ کازرون (زادگاه وی) با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

سلمان فارسی که نام واقعی‌اش ابوعبدالله بود در حدود 216 سال و یا 316 سال قبل از هجرت، در کازرون از توابع فارس در خانواده‌‌ای زرتشتی چشم به جهان گشود.

سلمان در بامداد روز سه‌شنبه سال 34 یا 36 «ه.ق» از همسرش مقداری مشک طلبید و بدن خود را با آن خوش‌بو کرد و بعد منتظر ماند تا اجلش فرا رسید.

طبق وصیت او برای مراسم تدفینش حضرت علی (ع) و قنبر آمدند و سلمان را غسل و کفن کردند سپس او را به خاک سپردند.

آستان مقدس سلمان فارسی در شهر مدائن، در غرب دجله، در نزدیکی طاق کسری واقع شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان