کد خبر: ۳۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۱

از پس لرزه های فیتیله پیچ شدن کودکان جهرمی بخوانید

پایگاه تحلیلی خبری جهرم تبصیر آماده انتشار تمامی اسناد و مدارک مبنی بر صحت مطالب عنوان شده در این خبر است .

به گزارش عصر فارس به نقل از جهرم تبصیر دیروز شاهد خبری در خبرآنلاین با عنوان "پولتان را از وزارت ارشاد ویا فرمانداری بگیرید " بودیم .

بر اساس گزارش خبر آنلاین که برخی ، از پس لرزه های مدیریت نامطلوبمان یادکرده بودند ،‌ بابا لو مدیر برنامه فیتیله گفت:"یک فرد جهرمی از ما برای گذاشتن برنامه در این شهر دعوت کردکه حدود یک ماه هم در گیر گرفتن مجوز بودند ودرست سه روز مانده به اجرای برنامه این مجوز از طرف فرمانداری و وزارت ارشاد جهرم صادر شد اما نه تنها تبلیغات کافی نبود بلکه سالن اجرای برنامه نیز کوچک تر شد واز این نظر آن فرد برگزار کننده گفت من نه تنها سودی نمی کنم بلکه ضرر هم می کنم بنابر این ما به تهران بر گشتیم . "

بله ،به همین راحتی دل صدها کودکی را که با چه ذوق و شوقی پنج ساعت تمام را در سالن اجرای برنامه منتظر بودند را شکستند و رفتند و حالا از عدم همکاری اداره ی ارشاد و ناهماهنگی مسئولان می گویند.

بر اساس اسنادی که موجود است مؤسسه ی فرهنگی هنری آوای اندیشه فارس طی درخواستی در تاریخ 91/5/18  خواهان صدور مجوز برای اجرای گروه هنری فیتیله در جهرم می شود .

اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که مسئولیت تایید محتوای اجرایی برنامه ها را برعهده دارد و با توجه به اجراهایی که این گروه چه در تلویزیون و چه در برنامه های دیگر داشته اند خلاف موازین اسلامی تشخیص داده نشده و با درخواست این گروه هنری موافقت می کند ، لذا در تاریخ 91/7/22 اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طی حکمی مجوز اجرای این برنامه در شهرستان جهرم را به مؤسسه ی فرهنگی هنری آوای اندیشه فارس می دهد . پس اینکه عنوان شده بود تنها سه روز قبل از اجرای مراسم این مجوز صاد شده است کاملا بی اساس بوده است . چرا که تارخ اجرای برنامه 91/7/29برنامه بوده و یک هفته قبل از اجرای برنامه مجوز صادر شده بوده است .

با توجه به شرایط شهرستان و تجربیات قبلی با برگزاری جشن در فضای باز موافقت نمی شود و این حق قانونی مسئولان است تا بنا به مصلحت تصمیم لازم را بگیرند و هیچ ربطی به اجرایی نشدن برنامه ندارد. 


در ادامه ی گزارش آمده است ، "مدیر برنامه فیتیله در ادامه گفت:افرادی که برای شرکت در این برنامه پولی پرداخت کرده اند می توانند به فرمانداری و یا وزارت ارشاد جهرم مراجعه کنند . مدیر برنامه فیتیله در ادامه گفت:امیدواریم مسئولین جهرم برای کارهای فرهنگی همکاری بیشتری داشته باشند و باور کنید که گروه فیتیله حتی یک ریال هم دریافت نکرده است."

در حال حاضر با شکایتی که دادستان عمومی شهرستان به عنوان مدعی العموم از این مؤسسه کرده است منتظر رای دادگاه برای اجرای احکام است و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا فرمانداری هیچ دخل و تصرفی در بازپرداخت این هزینه ندارند.

در حال حاضر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم اطلاعات افرادی که در این قضیه متضرر شده اند را ثبت می کند تا پس از رای دادگاه نتیجه ی آن را به اطلاع آنها برسانند.لذا افراد متضرری که تا کنون مشخصات خود را در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم ثبت نکرده اند می توانند با مراجعه به این اداره با ثبت مشخصات خود منتظر صدور رای دادگاه باشند.

عدم هماهنگی میان مدیربرنامه های گروه هنری فیتیله با مؤسسه ی فرهنگی هنری آوای اندیشه فارس باعث دلخوری مردم از این گروه هنری شده است . اینگونه به نظر می رسد در صورتی که عموهای فیتیله برنامه ای را  اجرا می کردند مؤسسه موظف به پرداخت حق الزحمه گروه بوده و با توجه به اینکه بلیط فروشی کمی نسبت به آنچه انتظار داشته اند انجام بگیرد، صورت گرفته ، دخل و خرجشان با هم یکی نمی شده و این مؤسسه توان پرداخت هزینه ها را نداشته است و اجرایی نشدن برنامه را بهترین راه حل این موضوع دانسته است . در اینجا بوده که رایزنی های اداره ی فرهنگ و اشاد اسلامی ، فرمانداری فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسئولین شهرستان آغاز می شود و برای اجرایی شدن برنامه قول پرداخت قسمتی از مبلغ کسر آمده را با چک شخصی برای فردای آن روز می دهند اما بازهم با پاسخ منفی رو برو می شوند و شرط اجرایی شدن برنامه را دریافت مبلغ مورد نظر قبل از اجرای برنامه از موسسه هماهنگ کننده عنوان می کنند.

عنوان شده بود که اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت صدور مجوز مبلغ 7 میلیون ریال دریافت کرده است اما در مصاحبه ای که با عنایت اله زمانی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم داشتیم وی عنوان کرد که بابت صدور این مجوز این اداره هیچ مبلغی را از این گروه دریافت نکرده است و علت برگزار نشدن این برنامه درخواست دریافت پول نقد قبل از اجرای برنامه از مؤسسه ی هماهنگ کننده بوده است . هرچند با رایزنی هایی که با مدیربرنامه ها و کارگردان این گروه داشتیم تحت هیچ شرایطی راضی نشدند که بر روی صحنه بروند .

 

لینک خبر در خبرآنلاین

در صورت لزوم پایگاه تحلیلی خبری جهرم تبصیر آماده انتشار تمامی اسناد و مدارک مبنی بر صحت مطالب عنوان شده در این خبر است .

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان