کد خبر: ۳۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

ظرفیت‌های کشاورزی جهرم معرفی نشده است

امام جمعه جهرم گفت: ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان هنوز نتوانسته است خود را بشناسد و به جامعه معرفی کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جهرم اظهار داشت: فرهنگ، از کار و تولید هیچ ملتی جدا نبوده و همیشه پیشبرد فرهنگ‌ها با پشتیبانی تولید انجام شده است.

وی با بیان اینکه دنیای امروز از یک خلا فرهنگی و معنوی رنج می‌برد، افزود: اگر از نظر فرهنگی پشتیبان تولید شدیم تولید نیز با فرهنگ هماهنگ شده و در غیر این صورت بار هیچ‌کدام به مقصد نمی‌رسد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه در گذشته بسیاری از مردم آسیای شرقی به واسطه تجارت تاجران ایرانی مسلمان می‌شدند، ابراز داشت: همراه با تولید، تفکر و فرهنگ نیز صادر می‌شود.

وی ظرفیت مناسب کشاورزی جهرم را مورد اشاره قرار داد و گفت: 30 هزار هکتار از باغات جهرم را مرکبات و خرما تشکیل داده و سالانه 500 هزار تن محصول از آنها برداشت می‌شود که این امر خود نشان می‌دهد که این شهرستان به تنهایی در تولید مرکبات در اندازه یک استان بزرگ عمل کرده است.

این مسئول با بیان اینکه جهرم یک قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: کشاورزی جهرم هنوز نتوانسته خود را بشناسد و به جامعه معرفی کند.

دژکام با بیان اینکه این نمایشگاه نمود توانمندی جهرم در تولید و فرهنگ است، تصریح کرد: توسعه تولید و اقتصاد همراه با توسعه فرهنگ، دین و دیانت همراه است. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم نیز در حاشیه برپایی همایش و نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان جهرم در گفت‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: مقدمات برگزاری این نمایشگاه از سه ماه پیش با تصویب در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان کلید خورد.

وی با بیان اینکه این همایش از دو بخش نمایشگاه و نشست‌های تخصصی تشکیل شده است، افزود: نشست تخصصی این همایش با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با حضور آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و همچنین استاندار و برخی از مسئولان ادارات کل این استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با بیان اینکه بحث اشتغال و فرهنگ کار از اهداف این همایش است، گفت: فرهنگ کار و حمایت از تولید داخلی، تقویت و ترویج فرهنگ تولید، بهبود محیط کسب و کار و ایجاد اشتغال در بخش خصوصی از جمله اهداف این همایش است.

زمانی فرد از حضور مسئولان 14 شهرستان استان فارس در این همایش خبر داد و بیان کرد: 130 غرفه در نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان جهرم در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و ... فعالیت دارد.

به گزارش فارس، نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان جهرم به مدت یک هفته در مصلای نماز جمعه این شهرستان دایر است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان