کد خبر: ۳۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱

برگزاری همایش نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تولید ملی

سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز از برگزاری همایش نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تولید ملی که فردا در شیراز صورت می‌گیرد خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمدحسین شیخی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش استانی نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تولید ملی با حضور 100 موسسه صنعتی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش 16 پنل تخصصی در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده و حوزه‌های صنعت، اقتصاد، مدیریت اقتصادی و صنعتی، محیط زیست و ... 240 کارشناس، محقق و فعال صنعتی مدعو به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

شیخی تصریح کرد: تفاوت این همایش با همایش‌های مشابه این است که به عنوان خروجی همایش پروژه‌های جدید مورد نیاز صنایع تعریف و مقدمات آغاز به کار فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه شیراز امسال با افزایش درخواست پژوهش‌های کاربردی روبه رو بوده و ارزش مجموع قراردادهای پژوهشی کاربردی در این دانشگاه در هفت ماه ایتدایی سال جاری به 90 میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 50 درصدی را نشان می‌دهد.

مسئول دفتر ارتباط علم و صنعت دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: بیش از 80 قرارداد پژوهشی کاربردی در دفتر علم و صنعت ثبت شده و وزارت ارتباطات، وزارت دفاع، آب منطقه‌ای فارس، شهرداری، برق منطقه‌ای فارس، محیط زیست، آبفای شیراز و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز پارس جنوبی از جمله دستگاه‌های طرف قراردادهای پژوهشی دانشگاه بوده‌اند.

سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز در پاسخ به اینکه آیا معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز در مطالعات تدوین سند آمایش سرزمین فارس نقش ایفا کرده است یا خیر از هر گونه اظهار نظر خودداری کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان