کد خبر: ۳۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

اجرایی شدن کشاورزی هسته‌ای در فارس

استاندار فارس گفت: به منظور افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی فارس مبحث کشاورزی هسته‌ای در این استان اجرایی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق‌عابدین در دومین جشنواره انار شهرستان نی‌ریز، با اشاره به اهداف کلان توسعه‌ای در استان فارس اظهار داشت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی در فارس، فرصتی ارزشمند و قابل بهره‌برداری است و در این مورد وجود زمین و آب مناسب، بر لزوم برنامه‌ریزی جدی‌تر در این زمینه افزوده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره انار شهرستان نی‌ریز، گفت: طی هفت سال دولت‌های نهم و دهم به اندازه 22 سال گذشته، آبیاری تحت فشار در استان فارس انجام گرفته، که این مقدار قبل از دولت نهم، تنها 100 هزار هکتار بوده و در دوران دولت نهم بیش از 120 هزار هکتار انجام شده است.

استاندار فارس ابراز داشت: مدیریت استان فارس به سمت بهره‌برداری بیشتر از منابع آب حرکت کرده و به همین لحاظ باید با ارتقای تکنولوژی، برای افزایش میزان ماندگاری محصولات کشاورزی این استان تلاش کنیم.

صادق‌عابدین در ادامه با تاکید بر لزوم توجه جدی‌تر جهاد کشاورزی به موضوع استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک ستاد نانوتکنولوژی کشور با سفر به فارس، مباحث ورود این فناوری مهم را به بخش کشاورزی این استان، مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی آغاز کشت بافت را از دیگر برنامه‌های آتی این استان اعلام کرد و گفت: با مذاکرات انجام شده با رئیس سازمان انرژی اتمی، مبحث کشاورزی هسته‌ای در استان فارس اجرایی می‌شود که به افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی فارس منجر خواهد شد.

استاندار فارس جلوگیری از خروج منافع اقتصادی کشاورزی از استان را از اولویت‌های اتاق بازرگانی و بخش خصوصی دانست و بیان کرد: منافع اقتصادی حاصل از صادرات محصولات کشاورزی باید به فارس بازگردد و امیدواریم در این زمینه شاهد فعالیت اثربخش‌تری از سوی اتاق بازرگانی باشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: شرایط ارزی کشور و صادرات فرصت ارزشمندی برای توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی فراهم کرده که این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز بوده است.

وی تصریح کرد: دولت اجازه فروش آب با بهره‌گیری از مجوز چاه را نمی‌دهد و از این پس ماهانه بیش از دو هزار چاه، صاحب کنتور می‌شوند که این روند مانع از فروش آب و همچنین زمینه مدیریت منابع آبی خواهد شد.

صادق‌عابدین با ابراز خرسندی از فعالیت تولید انار در شهرستان نی‌ریز، ابراز امیدواری کرد که تمام تولیدکنندگان انار در فارس باید به میزان بهره‌وری تولید در این شهرستان برسند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان