کد خبر: ۳۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

شرکت صنعتی انرژی‌بر لامرد آماده واگذاری زمین شد

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد با محوریت استقرار صنایع جانبی مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی آماده واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علی صداقت پور اظهار داشت: این شهرک صنعتی با مساحت یک‌هزار و 83 هکتار، یکی از سه شهرک صنعتی بزرگ استان فارس و جنوب کشور محسوب می‌شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس که در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی فارس با خبرنگار فارس در شیراز سخن می‌گفت، با اشاره به فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی فارس در بخش نفت و گاز و پتروشیمی گفت: هم‌اکنون استان فارس با دارا بودن 56 شهرک صنعتی فعال، یکی از استان‌های شاخص کشور در زمینه وجود زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و 480 واحد صنعتی فعال با اشتغال‌زایی بیش از 20 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی فارس درحال فعالیت هستند تصریح کرد: در افق جامع شهرک‌های صنعتی فارس تا سال 1395، واحدای صنعتی فعال به 10 هزار واحد با اشتغال‌زایی 147 هزار نفر می‌رسند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شهرک‌های صنعتی فارس شرکت‌های مطرح در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به فعالیت می‌پردازند گفت: برخی از این مجموعه‌های صنعتی به لحاظ تولیدات و ساخت تجهیزات و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت در کشور و خاورمیانه منحصر به فرد هستند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به اینکه تعمیر و نگهداری سکوهای دریایی برای نخستین بار در خاورمیانه توسط یکی از مجموعه‌های فعال صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شیراز انجام می‌شود اضافه کرد: علاوه بر آن در زمینه ساخت انواع تجیهزات ثابت و سنگین صنایع نفت،‌ مبدل‌های حرارتی، کولرهای هوایی و همچنین تجهیزات خاص نیز در شهرک‌های صنعتی این استان واحدهای مطرحی به فعالیت می‌پردازند.

 

نظرات بینندگان