کد خبر: ۳۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

برگزاری نمایشگاه کتاب با حال و هوای محرم در شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: یازدهمین نمایشگاه کتاب فارس با حال و هوای محرم برپا می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، احمد همتی بوشهری بعد ازظهر امروز در نشست رسانه‌ای یازدهمین نمایشگاه کتاب فارس اظهار داشت: نمایشگاه بزرگ کتاب فارس از بیست و پنجم آبان ماه جاری تا اول آذر ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ابراز داشت: یازدهمین نمایشگاه کتاب فارس با حضور بیش از یک‌هزار ناشر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برپا می‌شود.

وی گفت: حضور ناشران مطرح داخلی و خارجی و ارائه کتاب در زمینه‌های مختلف و کتاب‌های ناشران بین‌المللی از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

همتی اضافه کرد: در دین اسلام ارزش انسان‌ها به میزان دانش آنها است و روایات مختلف از بزرگان بر ضرورت کسب دانش تاکید دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه در دین اسلام و آموزه‌های آن فراغت از تحصیل و علم معنا ندارد تصریح کرد: یک فرد مسلمان از زمان تولد تا لحظه مرگ باید به دنبال ارتقای دانش و معلومات خود باشد.

وی با اشاره به جایگاه کتاب بین شهروندان ایرانی ابراز داشت: با وجود پیشرفت‌های مختلف تکنولوژی، کتاب همچنان در بین ایرانیان فرهنگ‌دوست محبوب است.

همتی با اشاره به برگزاری هفت دوره از 10 دوره نمایشگاه کتاب فارس توسط دولت‌های نهم و دهم خاطرنشان کرد: برگزاری مداوم نمایشگاه بزرگ کتاب فارس توسط دولت‌های نهم و دهم از افتخارات دولت در حوزه فرهنگ در استان فارس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: در نمایشگاه یازدهم با توجه به همزمانی برگزاری این نمایشگاه با ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) برنامه‌های جنبی متعدد با حال و هوای محرم برگزار می‌شود.

وی گفت: در این نمایشگاه بیش از 11 میلیارد ریال یارانه پرداخت می‌شود که در نمایشگاه قبل این آمار حدود 7.5 میلیارد ریال بود.

همتی تصریح کرد: 3 میلیارد ریال از این مبلغ به حوزه یار مهربان تعلق می‌گیرد تا شاهد رشد سرانه کتاب در مدارس این استان باشیم.

این مقام فرهنگی با اشاره به افزایش عناوین کتاب در نمایشگاه یازدهم تصریح کرد: بیش از 100 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه ارائه می‌شود که نسبت به سال قبل 10 هزار عنوان کتاب افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به جایگاه مهم این استان در حوزه فرهنگ در طول تاریخ خاطرنشان کرد: در نمایشگاه یازدهم از ناشران استان فارس حمایت ویژه می‌شود.

وی در پایان گفت: علاقمندان به کتاب می‌توانند از تخفیف 40 درصدی این نمایشگاه برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود بهره‌مند شوند.

 

نظرات بینندگان