کد خبر: ۳۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

هیئت‌های ورزشی را به سمت خصوصی‌سازی سوق دهیم

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: هیئت‌های ورزشی را باید به سمت خصوصی سازی سوق داد تا دیگر به دولت وابسته نباشند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، غلامرضا کمانه اظهار داشت: تا زمانی که هیئت‌های ورزشی وابسته به کمک‌های دولتی باشند ه میشه در معرض مشکلات مالی و کمبود اعتبارات خواهند بود.

وی به محدود بودن اعتبارات دولتی برای حمایت از هیئت‌ها اشاره کرد و افزود: گستردگی و کثرت هیئت‌های ورزشی موجب شده است، هیئت‌ها با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: حرکت به سمت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که به خصوصی‌سازی می‌پردازد و اجرای قانون ماده 88 راهکار‌هایی برای مستقل شدن  هیئت‌های ورزشی از بدنه سیستم دولتی است.

کمانه خاطرنشان کرد: کمک مالی دولتی تنها یکی از 9 مورد راه‌های درآمدزایی هیئت‌ها است و مسئولان هیئت‌ها می‌توانند خود مطابق قانون درآمدزایی داشته باشند.

وی در ادامه از روند پیشرفت ورزشگاه میانرود سخن گفت و بیان کرد: این مجموعه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی سرعت رو به جلویی در ماه‌های اخیر داشته است.

عالی‌ترین مقام اجرایی وزارت ورزش و جوانان در فارس اضافه کرد: تکمیل کامل این ورزشگاه 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 9 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس ابراز داشت: استاندار فارس مکاتباتی با دفتر ریاست جمهوری داشته است تا این مبلغ به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که عهده‌دار ساخت مجموعه‌های ورزشی در کشور است پرداخت شود.

کمانه در مورد بازسازی و تعویض چمن ورزشگاه حافظیه شیراز تصریح کرد: چمن این ورزشگاه با پیشرفته‌ترین متد روز دنیا اصلاح شده و به سیستم‌های مدرن زهکشی و زیرسازی نوین مجهز شده است.

وی ادامه داد: ورزشگاه حافظیه در موعد تعیین شده تا پایان آذر ماه امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: برای تجهیز نور این ورزشگاه و تکمیل سیستم موتورخانه به منظور کنترل میزان دمای چمن در فصول سرد به اعتبار مجددی نیاز است که در حال پیگیری هستیم.

کمانه همچنین در مورد مراحل ساخت خانه کشتی شیراز اظهار داشت: این پروژه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل نهایی به یک میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی در پایان در مورد انتخابات پر حاشیه هیئت فوتبال فارس گفت: این انتخابات از ابتدا دارای ایرادات قانونی بسیاری بود و در روز رای‌گیری نیز تخلفاتی رخ داد که اداره کل ورزش و جوانان فارس خواهان ابطال آن شد و در نهایت وزارت ورزش و جوانان به طور مکتوب به فدراسیون دستور برگزاری مجدد انتخابات را داده است.

 

نظرات بینندگان