کد خبر: ۳۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

چاه‌های آب کشاورزی فارس دارای برق‌ و کنتور می شوند

استاندار فارس با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان، بر برقی کردن چاه‌های آب کشاورزی فارس و کنتوردار کردن آن‌ها، تاکید کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان فارس که با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد، با اشاره به وظایف دستگاه‌های مسئول در مورد نصب کنتور هوشمند در چاه‌های آب کشاورزی، خواستار تسریع در فرآیند اجرای این طرح شد.

وی با اشاره به تعهدات شرکت آب منطقه‌ای فارس در مورد کنتوردار کردن چاه‌های آب کشاورزی، خواستار تسریع در روند ارائه وام به کشاورزان در این زمینه شد و اظهار داشت: برای تشویق کشاورزان به منظور کنتوردار کردن چاه‌های آب باید مشوق‌ها و تنبیهات متناسبی طراحی و توسط دستگاه‌های اجرایی مسئول اجرا شود.

استاندار فارس با بیان این که مدیریت مصرف آب موجب ایجاد ظرفیت‌های جدید و گسترده در بخش کشاورزی می‌شود، افزود: اطلاع‌رسانی و تشویق کشاورزان برای استفاده از روش‌های جدید آبیاری، کنتوردار کردن چاه‌ها و برقی کردن چاه‌های کشاورزی باید در دستور کار تمام مدیران دستگاه‌های مسئول باشد.

صادق عابدین با تاکید بر اینکه استفاده از ابزارهای قانونی برای ترغیب بهره‌برداران بخش کشاورزی به منظور برقی کردن چاه‌های کشاورزی و نصب کنتور هوشمند باید همراه با اطلاع‌رسانی مناسب و به صورت تدریجی باشد، گفت: آب، سرمایه‌ای متعلق به تمام مردم و نسل‌ها است و موظفیم برای جلوگیری از سودجویی برخی افراد و هدر رفتن منابع ملی، توان خود را به کار گیریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین در این جلسه خواستار انتشار تمام اطلاعات و مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی این استان در رسانه‌ها و درگاه دستگاه‌های اجرایی فارس شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان