کد خبر: ۳۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱

آماری برای آنکه به خودمان بیاییم

آن چیزى که ما از محیط دانشجویى‏مان انتظار داریم، پیشرفت علم، پیشرفت اندیشه سیاسى، عمق اندیشه دینى و ایمان دینى، عمق معرفت دینى و روشن‏بینى دینى، دست‏یافتن به قلمروهاى جدید، هم در زمینه علم، هم در زمینه سیاست، هم در زمینه معرفت دینى در محیط دانشجویى است .

به گزارش شیرازه به نقل از جهرم تبصیر این روزها نمایشگاه کتابی در یکی از دانشگاه های شهرمان برپاست که بیش از پنج هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل اند.به نظر شما پرفروش ترین کتاب این نمایشگاه چیست؟

البته قبل از اینکه این کتاب پرمحتوا را معرفی کنیم باید یک تشکر ویژه از مسئولین این دانشگاه داشته باشیم که تمام دغدغه هایشان ارتقا سطح فرهنگی و علمی دانشجویان است . در دراین راه از هیچ کمکی دریغ نمی کنند!

در همین راستا نیز چند روزی است شاهد برپایی نمایشگاه کتابی با عناوین کتابهای مختلفی در زمینه های گوناگون از آشپزی گرفته تا عالم پس از مرگ و ... هستیم.

دریغ از وجود یک عنوان کتاب علمی در خور شان یک دانشجو که بتواند به دانشجو در زمینه کسب دانش در حوزه ی تحصیلی خود کمک کند.

شاید بهتر بود در کنار حمایت از این گونه نمایشگاه های کتاب تلاشی هم برای برپایی یک نمایشگاه کتاب با محوریت علمی می شد.

سخن گفتن درخصوص لزوم برپایی نمایشگاه های کتاب علمی با مشارکت انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه ها برهیچ کس پوشیده نیست و نوشتن بیش از این, نامه سیاه کردن است .

و اما پرفروش ترین کتاب این نمایشگاه چه بود؟ به گفته ی مسئول این نمایشگاه کتاب"برای تو که دوست دارم" عنوان پرفروش ترین کتاب این نمایشگاه بوده است.

جای بسی تاسف است محلی که باید تولید کننده ی علم باشد و در این شرایط بحرانی که کشور در آن قرار دارد با تولید دانش در زمینه های گوناگون با تبدیل تحریم ها به فرصت ما را به دیگر کشور ها بی نیاز سازد اینچنین عناوین کتابی ,عنوان پرفروش ترین کتاب را به خود اختصاص دهند.

انتظار ما از مسئولین این است که فضای دانشگاه را به سمت علمی شدن و تولید علم ببرند . دغدغه ی ما سخنان رهبری است که زمین مانده:"آن چیزى که ما از محیط دانشجویى‏مان انتظار داریم، پیشرفت علم، پیشرفت اندیشه سیاسى، عمق اندیشه دینى و ایمان دینى، عمق معرفت دینى و روشن‏بینى دینى، دست‏یافتن به قلمروهاى جدید، هم در زمینه علم، هم در زمینه سیاست، هم در زمینه معرفت دینى در محیط دانشجویى است، البته به کمک راهنمایان هر بخشى. شما براى کار علمى باید استاد داشته باشید، براى کار معرفت دینى باید استاد داشته باشید، براى کار سیاست هم همینجور است. کار را شما مى‏کنید، او راهنمایى مى‏کند. دانشگاه ما و محیط دانشجویى ما بایستى در همه این عرصه‏ها پیشرفتهاى حقیقى و چشمگیرى کند و این پیشرفتها را ان‏شاءالله خواهد کرد."

این روزها شایعاتی مبنی بر استعفای رئیس دانشگاه پیام نور مرکز جهرم در محافل گوناگون به گوش می رسد که امیدواریم هرچه زودتر مشکلات موجود برطرف شود و این مرکز علمی که امسال آمار قبولی خیره کننده ای در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های معتبر دولتی کشور داشت است روند روبه رشد خود را همچنان ادامه داده برای شهرستان افتخار آفرین باشد.

انتهای خبر/ص

برچسب ها: آمار ، خودمان ، شیرازه
نظرات بینندگان