کد خبر: ۳۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۱

نسل امروز نیازمند فرهنگ عاشورا است

بخشدار مرکزی قیروکارزین گفت: محرم فرصت بسیار مناسبی است تا علاوه بر تبلیغ و تبین معارف دینی، فرهنگ عاشورا را به نسل امروز انتقال دهیم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از قیروکارزین، علی رحمانی سرچشمه پنج‌شنبه‌شب در همایش ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های مقاومت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: درس‏های برگرفته از مکتب حضرت ابا عبدالله‏الحسین (ع) نسخه شفابخش و راه نجات نسل امروز و آینده بشر است.

وی با اشاره به این که مسئولان هیئت‌های مذهبی مواظب تحریف‌های غلط در عزاداری‌ها باشند افزود: ما باید در سالم نگه‌داشتن نهضت امام حسین (ع) تلاش کنیم و برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر مجدانه و پرشور وارد شویم.

رحمانی با بیان اینکه در سخنرانی‌های ماه محرم باید به موضوعات مختلف برای بصیرت‌افزایی و آگاهی مردم پرداخته شود تصریح کرد: نگاهی به نقش عاشورا و محرم و صفر در تاریخ ایران نشان می‌دهد که همواره مردم مسلمان و همیشه در صحنه، با تکیه بر بصیرت و آگاهی که از محرم و صفر و مجالس حسینی به دست آورده‌اند به وضعیت خود سامان بخشیده و بر ناملایمات غلبه کرده‌اند.

بخشدار مرکزی قیروکارزین ادامه داد: امروز نیز در شرایط کنونی کشور محرم و صفر می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در پیشرفت کشور، حل مشکلات مختلف و ایجاد وحدت داشته و در این عرصه مبلغان وظیفه‌ای خطیر را عهده‌دار هستند.

این مقام مسئول ماه محرم را فرصتی مناسب برای خنثی‌کردن توطئه‌های شوم دشمنان و اسلام‌ستیزان دانست و اضافه کرد: در این ماه باید علاوه بر تبلیغ و تبیین معارف دینی، فرهنگ عاشورا را به نسل امروز انتقال دهیم و برای اینکه بتوانیم این اهداف را به بهترین شکل انتقال دهیم نیازمند اجرای برنامه‌های غنی فرهنگی هستیم.

رحمانی در پایان با بیان اینکه دشمنان اسلام بعد از انقلاب اسلامی توطئه‌ها و دسیسه‌های فراوانی را علیه ایران انجام دادند، بیان کرد: مردم این کشور اجازه نمی دهند تا آنان نقشه‌های شوم خودشان را عملی کنند  و امروز تمام حرکت‌های بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان برگرفته از فلسفه قیام عاشورا است چرا که محرم، تاریخ مظلومیت تمام ستمدیدگان جهان است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان