کد خبر: ۳۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱

تمرکز رسانه‌ها بر مشهد، قم و شیراز است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا تمرکز رسانه‌ها بر سه شهر مشهد، قم و شیراز است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی برگزاری مراسم منسجم روز تاسوعا اظهار داشت: در مناسبت‌های مذهبی شیراز باید به دوربین‌های رسانه ملی پاسخگو باشد.

وی افزود: امروز دشمنان در گوشه و کنار مراقب تمام رفتار و گفتار ما هستند و حتی دیر آمدن و زود رفتن فلان شخصیت را در بوق و کرنا می‌کنند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: شرایط امروز ما شرایط ویژه و حساسی است و بزرگی کارها به اندازه‌ای بوده که تمام جهان را خیره کرده است. دوست و دشمن در تمام جهان ما را نظاره می‌کنند.

ایمانی خاطرنشان کرد: نهادهایی که در دنیا مسائل را تحلیل می‌کنند، بیان کرده‌اند انقلاب ایران که منشا تحولات بسیاری در جهان شده دو بال دارد که یکی عاشورا و دیگری انتظار حضرت بقیة‌الله است.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران توسط رجال سیاسی و اقتصادی به ثمر ننشست بلکه دو بال سرخ و سبز برگرفته از مکتب ابا عبدالله (ع) و حضرت مهدی (عج) آن را به پرواز در آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در تمام سال‌ها جمعیت‌هایی که در شهرهای مختلف برای عزاداری امام حسین (ع) خارج می‌شوند توسط ماهواره‌ها رصد شده‌اند.

به گفته وی، شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است و سه امامزاده بلافصل و دو شهید کنار یکدیگر در آن دفن شده‌اند.

ایمانی اضافه کرد: قرآن مجید بر فضیلت عصبانی کردن دشمن صحه گذاشته و اگر عزاداری ما عظمت داشته باشد علاوه بر رضایت آقا ابا عبدالله، باعث وحشت دشمن نیز می‌شود که پسندیده است.

وی در ادامه گفت: زمانی شهر زلزله‌زده و کوچکی مانند بم چنان عزاداری دارد که دوربین‌ها قادر نیستند امتداد جمعیت را نشان دهند لازم است که در روز تاسوعا شیراز نیز در یک عزاداری منسجم شکوه سومین حرم اهل بیت را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر لزوم وجود مدیریت منسجم برای عزاداری روز تاسوعای شیراز اظهار داشت: مدیریت نظم عبور و مرور مردم، سیستم‌های صوتی، مداحی واحد، زمان‌بندی هیئت‌ها و اطعام عزاداران باید قوی و هماهنگ باشد.

وی بیان کرد: در روز تاسوعا یک هیئت که تمام هیئت‌ها را پوشش دهد و نماینده همگی باشد کار را به عهده گیرد.

به گفته امام جمعه شیراز، برای آوردن مداح، اطعام و سایر مسائل باید از قبل برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی با اشاره به سخنان بی‌اساسی که در مورد معایب دولتی کردن عزاداری بیان می‌شود، اظهار داشت: روحانیت و بسیج و سپاه جدای از مردم نیستند و در عزاداری همان‌گونه که رئیس جمهور و کارگر و کشاورز و دکتر حضور دارند این اقشار نیز قطره‌ای از دریای مردم محسوب می‌شوند.

ایمانی تصریح کرد: در حکومت اسلامی انتظار از دولت این است که عزاداری را تقویت کند چرا که دولت در اساس جدای از مردم نیست.

وی این‌گونه سخنان را ناشی از نگرانی دشمن از شکل‌گیری عزاداری منسجم و عظیم دانست و افزود: امام حسین (ع) یک حادثه نیست بلکه یک جریان است و دشمن می‌داند که این جریان توان این را دارد که معادلات را تغییر دهد.

 

نظرات بینندگان