کد خبر: ۳۷۶۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱

افتتاح دریاچه تفریحی ورودی جنوب شیراز

شهردار شیراز گفت: تا پایان سال جاری دریاچه تفریحی ورودی جنوب شهر شیراز با تامین امکانات لازم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا مسافران وارد شده به شیراز مشکل اسکان نداشته باشند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علیرضا پاک فطرت با اشاره به اهمیت ورودی جنوب شهر شیراز از استان‌های بوشهر و خوزستان در طول دوران جنگ و یادآوری خاطرات آن دوران اظهار داشت: این ورودی یادآور هشت سال دفاع مقدس است که به دلیل عبور و مرور رزمندگان، خاطره و ارزش معنوی ویژه‌ای برای این مسیر ایجاد کرده است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه از دو سال پیش طرح مطالعاتی این ورودی آغاز شده است، تصریح کرد: پس از تهیه طرح مناسب و در خور شأن، توسط یک معمار شیرازی از حدود هفت ماه پیش عملیات اجرایی شروع و تاکنون 700 هزار متر مکعب خاکبرداری انجام گرفته است.

وی افزود: در کنار این طرح، پارک چنارراه‌دار به مساحت 50 هکتار و یک سیل‌بند و حوضچه با مساحت 6 هزار متر مکعب آبگیری می‌شود که مجموعه گردشگری زیبایی را در این ورودی ایجاد می‌کند.

شهردار شیراز ادامه داد: دریاچه تفریحی در مجموعه گردشگری ورودی شهر از جنوب، تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی در بازدید از ورودی شرق شیراز نیز اضافه کرد: در این ورودی پارکی به عرض حدود 30 متر و طول 500 متر برای فاز نخست با مجموعه نمازخانه، سرویس بهداشتی و کاربری مرتبطی که جوابگوی مسافران هنگام ورود به شیراز باشد درحال اجرا است.

پاک فطرت اعلام کرد: امیدواریم این پروژه ورودی شهر با توجه به قول شهردار منطقه هفت، قبل از شروع سال جدید به پایان برسد تا مسافرانی که به هنگام تعطیلات وارد شیراز می‌شوند مشکل استقرار نداشته باشند.

وی ادامه داد: با احداث کانکس و چادر مسافرتی در این ورودی مسافران می‌توانند شب را سپری و هنگام روز برای ورود به شهر برنامه‌ریزی کنند.

یک میلیارد تومان کمک به روشنایی

شهردار شیراز در مورد بحث روشنایی کمربندی شیراز نیز گفت: روشنایی کمربندی بر عهده اداره برق و راه است که این دو سازمان کار را شروع و شهرداری نیز کمک هزینه یک‌میلیارد تومانی برای این طرح پرداخت کرده و در صورت به دست نرسیدن این مبلغ، شهرداری در راستای خدمت به شهروندان و کاهش صدمات، این هزینه را پرداخت می‌کند.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
یک شهروند دقیق
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱
0
آیا شهردار شیراز هنوز جنوب و غرب شیراز را از هم تشخیص نمی دهند

ورودی جاده بوشهر در غرب شیراز واقع است و نه جنوب شیراز

و جاده سپیدان در شمال غرب شیراز واقع است و دروازه قران در شمال و تقریبا شمال شرق شیراز واقع شده است و جاده خرامه در شرق شیراز است