کد خبر: ۳۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۱

بسیجی جناحی نمی‌اندیشد

امام جمعه شیراز گفت: بسیجی یک عنصر سیاسی است اما سیاست‌زده نیست و جناحی نمی‌اندیشد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر، اظهار داشت: بسیج به معنای واقعی کلمه سازنده انقلاب اسلامی بوده یعنی پیش از شکل‌گیری انقلاب و در ادامه راه با پاسداری از آن همواره عنصری محوری بوده است.

وی افزود: بسیج کانونی بوده که انسان‌های شایسته، متعبد و پای‌کار را برای تحقق بخشیدن به آرمان‌های انقلاب در خود جمع آورده است.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: بسیج مجموعه‌ای است که دشمنان انقلاب از آن وحشت دارند و دوستان به آن امید بسته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: بسیج تبلور پیوند عمیق انقلاب و عاشورا است و مولفه‌هایی که عاشورا را رقم زد بسیج را نیز به وجود آورد.

وی تصریح کرد: بسیج در فکر جامعه اسلامی و دنیای مستضعفان است و بسیجی مجاهدی است که اهل افراط و کارهای نسنجیده نیست.

ایمانی در ادامه ابراز داشت: بسیجی یک دیندار واقعی است که از خرافه و تحجر به دور و دارای بصیرت است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: بصیرت بسیجی او را از خودمداری و خودمحوری باز می‌دارد.

ایمانی اضافه کرد: بسیجی به جذب حداکثری معتقد است اما اهل تسامح و تساهل نیست و بر سر اصول می‌ایستد و معامله نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: بسیجی پاسدار مرزهای فکری و اجتماعی است و برای آبادانی دنیا تلاش می‌کند اما دلبسته آن نیست.

ایمانی همچنین اظهار داشت: بسیجی طرفدار علم و دانش بوده اما علم‌زده نیست، مزین به اخلاق اسلامی است اما از کبر و غرور فاصله دارد.

وی در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی مردم غزه در نبرد هشت روزه با رژیم صهیونیستی ابراز داشت: این بار اسرائیل ضعیف‌تر از همیشه هویت خود را آشکار کرد.

ایمانی بیان کرد: رژیمی که به اصطلاح ارتش چهارم دنیا را دارد و  به موشک‌ها و کلاهک‌های هسته‌ای مجهز است یک بار در برابر شبه نظامیان حزب‌الله 33 روز، در برابر مردم غیر نظامی غزه 22 روز و این بار تنها هشت روز توانست دوام آورد.

وی تصریح کرد: در این هشت روز مقاومت، بی‌تفاوتی کشورهای بزرگ دنیا و حمایت آنها از اسرائیل و سهل‌انگاری کشورهای اسلامی و حتی آنها که همسایه فلسطین بودند در حافظه ملت‌ها ثبت شد.‌

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: در این هشت روز مقاومت تنها جمهوری اسلامی بود که مردم غزه را فراموش نکرد و این شایعه که ایران شیعی از اهل سنت حمایت نمی‌کند خنثی شد.

ایمانی تصریح کرد: دنیای اسلام باید بداند که آمریکا و هم‌پیمانان آن خیرخواه مسلمانان نیستند و تلاش آنها در ایجاد تفرقه بین مسلمانان شیعه و سنی است.

به گفته وی، ملت‌های مسلمان تنها با اتحاد و همدلی و افزایش قدرت علمی، اقتصادی و دفاعی خود به جایگاه شایسته خود در دنیا دست می‌یابند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان