کد خبر: ۳۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۱

آمادگی شهرداری شیراز در برگزاری نمایشگاه کتاب

شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز آماده هرگونه کمکی برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه‌‌های فصلی کتاب در این شهر است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه شهرداری، امروز تنها یک دستگاه خدماتی نیست، اظهار داشت: شهر شیراز به دلیل اینکه مهد ادب و فرهنگ و هنر ایران اسلامی است، باید برنامه‌های متعدد فرهنگی در آن بدون هیچ وقفه‌ای برگزار شود. وی با توجه به منویات مقام معظم رهبری که این شهر را سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران نامیدند، گفت: این مهم زمینه‌ساز برگزاری نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی شده و همکاری تمام نهادهای متولی برای ارتقای آنچه بدان اشاره شد، الزامی است.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه نمایشگاه‌های کتاب باید بیش از یک بار در سال در شهر مقدس شیراز برگزار شود، تصریح کرد: امروز به‌ واسطه رویکرد جدیدی که در شهرداری شیراز ایجاد، تقویت و نهادینه شده است، این مجموعه هرگونه کمکی را در راستای بهتر برگزار شدن این‌گونه نمایشگاه‌ها صورت می‌دهد.

پاک‌فطرت افزود: امروز دیگر شهروندان نگاهشان به مجموعه شهرداری و وظایفی که این دستگاه بر عهده دارد، تفاوت کرده است.

وی اضافه کرد: در راستای این تغییر نگاه، می‌بینیم که در عمل نیز شهرداری شیراز رویکردی متفاوت نسبت به گذشته پیدا کرده و در ابعادی نظیر مسایل فرهنگی، فعالیت‌هایی بسیار گسترده دارد.

شهردار شیراز با یادآوری فرهنگ‌سازی در بعد قوانین و مقررات شهرنشینی و وظایف یک شهروند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی همسو با فعالیت‌های عمرانی موجب شکوفایی یک مجموعه شهری می‌شود و امروز دیگر نمی‌توان به فعالیت‌های عمرانی به‌تنهایی اکتفا کرد و مدعی بود به وظایف به طور کامل عمل شده است.

پاک‌فطرت با بیان اینکه رفتار سازمانی شهرداری و عملکرد این مجموعه از الگویی فقط خدماتی، به الگویی فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است، ابراز داشت: همین رویکرد لزوم ورود شهرداری به تمام مسائل فرهنگی را توجیه می‌کند.

شهردار شیراز برپایی نمایشگاه‌هایی نظیر نمایشگاه کتاب را نقطه عطفی در حرکت‌های فرهنگی استان فارس و شهر شیراز قلمداد و تصریح کرد: شیراز در حوزه فرهنگ باید به‌عنوان الگوی کشور مطرح شود.

 

نظرات بینندگان