کد خبر: ۳۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱

بارش 21 میلی‌متر باران در داراب

اين زير گذر كه در سال 1384 توسط اداره راه و ترابري سابق احداث و تكميل شده است ، همسطح جاده اصلي و داراي 6 مترعمق است كه در طول عمر خود  البته قبل از تكميل چند بار دچار آب گرفتگي شده است .

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین بارش 21 ميليمتري باران در شبانه روز گذشته هر چند موجب خوشحالي مردم داراب به خصوص كشاورزان و دامداران شد و هيچگونه خسارتي به راه ها و اماكن وارد نكرد اما موجب آب گرفتگي زير گذر ورودي شهر داراب از سمت شيراز شد .
اين زير گذر كه در سال 1384 توسط اداره راه و ترابري سابق احداث و تكميل شده است ، همسطح جاده اصلي و داراي 6 مترعمق است كه در طول عمر خود  البته قبل از تكميل چند بار دچار آب گرفتگي شده است .

 


رئيس اداره راه و شهرسازي داراب علت آبگرفتگي اين زير گذر را عمل نكردن سنسور پمپ لجن كش آن اعلام كرد و افزود : نوروزي رئيس اداره آبفا شهري چند مدت پيش با وي تماس گرفته و خواستار استفاده از برق زير گذر و لجن كش براي جوشكاري خط انتقال آب از ميدان الله به بلوار مطهري شده اما به او اجازه استفاده نداده ايم.
وي ادامه داد : آبفا شهري داراب قفل كتابي تابلو برق زير گذر را شكسته ، جوشكاري خود را انجام داده و پس از اتصال و سوختن فيوزهاي لجن كش و تابلو برق يك قفل عادي به آن زده و به راه و شهرسازي هم اطلاع نداده است !
شادماني افزود : هر ساله با آغاز فصل زمستان لجن كش دو زير گذر وروي شهر داراب  از سمت اكبرآباد و شيراز سرويس مي شود و امسال هم اين كار را انجام داده ايم و لجن كش سالم است اما برق آن به دليل استفاده جهت جوشكاري مشكل داشته است.

 


صبح امروز پس از حضور برقكار در صحنه و اصلاح عيب تابلو، لجن كش از ساعت 08:30 شروع به كار كرد و تا ساعت 10:00 آب اين زير گذر را تخليه نمود.
شادماني در خصوص زير گذر ورودي شهر داراب از سمت اكبر آباد هم هشدار داد و گفت :‌در 2 سال گذشته مكرر به شهرداري و فرمانداري هشدار آب گرفتگي اين زير گذر را داده ام زيرا آب هاي سطحي خيابان شهدا و بلوار مطهري به سمت زير گذر هدايت شده و پمپ هاي لجن كش آن در صورت بارندگي شديد توان لازم را ندارد.

 

 


وي افزود : هر چند در اين بارندگي به دليل نخاله هاي ساختماني و آشغال هاي ريخته شده در جدول بلوار انتهاي خيابان شهدا ، آب ها به سمت منازل مردم و زمين هاي كشاورزي منحرف شد اما خطر بزرگي براي بارندگي هاي آينده است همانطوري كه در بارندگي 2 سال پيش دچار آبگرفتگي شد .
البته فرماندار و شهردار داراب هم صبح امروز از سطح شهر و زير گذرهاي ورودي بازديد كرده و فرماندار هشدارهاي لازم در خصوص آبگرفتگي هاي معابر سطح شهر به شهرداري داده و خواستار لايروبي برخي از جداول شده است .

انتهای پیام/ص

برچسب ها: بارش ، باران ، داراب ، شیرازه
نظرات بینندگان