کد خبر: ۳۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱

توجه نامحرمان را به خود جلب کردن ‌بی‌حجابی است‌

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بدحجاب فقط کسی نیست که حد واجب حجاب شرعی را رعایت نمی‌کند و با زبان بی‌زبانی توجه نامحرمان را به خود جلب کردن نیز بی‌حجابی است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از مرودشت، فاِئزه عظیم‌زاده بعد از ظهر امروز در نشستی که با موضوع علل بی‌حجابی و مسائل پیرامون آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد، اظهار داشت: نقش موثر زنان به حدی بوده که می‌توان گفت اساس تعالی یک جامعه در دست زنان آن جامعه است.

وی افزود: بدحجاب فقط کسی نیست که حد واجب حجاب شرعی را رعایت نمی‌کند و ممکن است کسی این حدود را رعایت کند اما در عین حال وضع ظاهرش، نوع رفتارش با مردان، نوع سخن گفتنش، نوع راه رفتنش، حتی نوع نگاهش به افراد و اطرافش و در یک کلام نوع رفتار ارتباطی او در اجتماع به گونه‌ای که زبان‌دار باشد یعنی با زبان بی‌زبانی توجه نامحرمان را به خود جلب کند.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) اضافه کرد: علل گرایش به بدحجابی و بی‌حجابی وجود غریزه خودآرایی در زنان، نشان دادن عقده حقارت، کنترل راه‌های افراطی، کشمکش و بروز مشکلات خانواده است.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) تهران در ادامه با بهره‌گیری از آیات، احادیث و سخنان بزرگان به ارائه مطالبی پیرامون موضوع حجاب و عفاف پرداخت و علل اساسی در مسئله بی‌حجابی را بازگو کرد و در پایان این نشست در جمع دانشجویان به سئوال‌های آنان پیرامون حجاب و عفاف پاسخ داد.

در حاشیه این نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیتی الهی است که می‌تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت راه یابد.

محمدرضا رضایی افزود: وجود زن زینت‌بخش آفرینش انسان بوده، افق روح او تجلی‌گاه رحمت است، کمال مرد بدون او ممکن نیست و اصلاح جامعه در گرو تقوای زن  است.

رضایی اضافه کرد: بدون شک جامعه‌ای از سلامت کامل برخوردار است که خانواده به عنوان جزو کوچک جامعه از سلامت و استحکام کامل و کافی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: اگر خواهان سلامت و تقویت بنیان جامعه هستیم، باید تمام نیروهای خود را در راستای استحکام و تقویت پیوندهای خانوادگی بسیج کنیم و این استحکام و سلامت در گرو حجاب و عفاف است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان