کد خبر: ۳۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱

تجهیز کتابخانه عمومی مشارکتی زندان جهرم

رئیس زندان جهرم گفت: کتابخانه عمومی مشارکتی زندان جهرم به حمایت نهاد کتابخانه عمومی نیازمند است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز  جعفر رجبی در حاشیه بازدید از زندان جهرم اظهار داشت: در حوزه اشتغال، زمینه اشتغالزایی 40 نفر در عملیات داشت، کشت صیفی‌جات، گلخانه، یونجه و نهالستان در زمینی به مساحت 15 هکتار زیرکشت انواع مرکبات زیر نظر بنیاد تعاون زندانیان و نگهداری و پرورش 50 رأس دام فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در تعامل با اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان نیز، زمینی به مساحت 15 هکتار به صورت اجاره در اختیار اداره زندان قرار گرفته و 10 نفر از زندانیان رأی باز با کشت انواع سبزیجات و ذرت مشغول به کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی کارگاه بلوک‌زنی و اشتغال به کار شش نفر، بلوک مورد نیاز ساخت و ساز این زندان تأمین می‌شود.

رئیس زندان جهرم همچنین با اشاره به برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای گفت: رشته‌های تعمیرکار موبایل درجه یک، تعمیر موتور درجه دو و سرویس و نگهداری خودرو با حضور 42 نفر از زندانیان در کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای زندان در حال برگزاری است.

رجبی تصریح کرد: با توجه به گستردگی فضای کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای به مساحت 550 مترمربع، تجهیزات اولیه به منظور برگزاری سایر دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای وجود ندارد که برای تحقق این مهم و کاهش آسیب‌های اجتماعی درون زندان همکاری مسئولان فنی و حرفه‌ای این استان و شهرستان را می‌طلبد.

وی همچنین با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در مرکز اصلاحی و تربیتی این شهرستان افزود: برنامه‌های فرهنگی، عقیدتی و قرآنی در زندان به صورت مستمر اجرا می‌شود به گونه‌ای که 15 نفر با شرکت در کلاس‌های قرآنی حافظ جزو 30 قرآن و یک نفر زندانی بی‌سواد نیز در زندان باسواد شده و تاکنون 15 جزو قرآن را حفظ کرده و به سایر زندانیان نیز آموزش می‌دهد.

رئیس زندان جهرم ادامه داد: از دیگر اقدامات فرهنگی، راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی عمومی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی این استان است که بیش از 950 جلد کتاب در این کتابخانه نگهداری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: به منظور تحقق فرهنگ کتابخوانی بین زندانیان به عنوان قشر آسیب‌پذیر جامعه، به حمایت نهاد کتابخانه عمومی در راستای تجهیز کتابخانه این زندان نیازمندیم.

رجبی خاطرنشان کرد: رعایت حقوق شهروندی و اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی از اهداف سازمان زندان‌ها بوده که برای این منظور سالن ملاقات وکلا با مددجویان در پوسته میانی زندان و سالن انتظار خانواده زندانیان درب ورودی زندان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: اداره ورزش و جوانان این شهرستان نیز با در اختیار قراردادن امکانات ورزشی برای کارکنان و سالن ورزشی رایگان به منظور برگزاری مسابقات و اعزام مربی برای ورزش صبحگاهی زندانیان تعامل خوبی با مجموعه زندان داشته که جای تقدیر دارد.

رئیس زندان جهرم از آمادگی این اداره به منظور همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در راستای استفاده از نیروی ارزان زندان به منظور اشتغال آنان خبر داد و اضافه کرد: این اداره تعامل مثبتی با اداره اوقاف و امور خیریه و اداره ورزش و جوانان در راستای همکاری دوجانبه و اشتغال زندانیان داشته و آماده همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خصوصی این شهرستان است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان