کد خبر: ۳۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱

بانک‌ها دست‌اندازها را از پیش پای مردم بردارند‌

امام جمعه کازرون خواستار برداشتن دست‌اندازهای بی‌مورد از پیش پای مردم و حمایت از سرمایه‌گذار در عرصه تولید توسط بانک‌ها شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند عصر امروز در دیدار با رؤسای بانک‌های شهرستان کازرون در سخنانی اظهار داشت: تمام مسئولان به ویژه بانک‌ها باید با اراده بیشتری در راستای حمایت از کار، تولید و سرمایه‌گذاری و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به این مقوله مهم که از دغدغه‌های معظم‌له است قدم بردارند.

وی افزود: امروزه راه حل معضلات اقتصادی و فرهنگی کشور به ایجاد کار، رونق عرصه تولید و سرمایه‌گذاری بستگی دارد که برای تحقق آن به تلاش مضاعف و شبانه‌روزی دلسوزانه نیار است.

امام جمعه کازرون از رؤسای بانک‌ها خواست تا زمانی که در این پست و مقام قرار دارند سعی در حل مشکلات مردم داشته باشند و دست‌اندازهای بی‌مورد را از پیش پای آنان بردارند.

خرسند در ادامه به وجود برخی شبهات در معاملات میان مسئولان بانک‌ها و مشتریان اشاره کرد و گفت: نادیده گرفتن اصول شرعی در این گونه معاملات و عدم رعایت برخی اقدامات بر مبنای شرع باعث می‌شود که یک معامله مشروع حرام شود.

مسئول پاسخگویی به سئوالات و استفتائات دفتر مقام معظم رهبری در ادامه این جلسه در سخنانی بیان داشت: اقتصاد یکی از عمده مسائل فردی و اجتماعی است که سهم بسزایی در زندگی بشر دارد، بنابراین این مقوله در جامعه اسلامی باید منطبق با فقه و اصول شرعی باشد تا با مشکلاتی مانند ربا برخورد نکند.

حجت‌الاسلام محمد مظاهری گفت: برخی وام‌هایی که بانک‌ها با عنوان قرض‌الحسنه به مردم ارائه می‌دهند با تعریف قرض‌الحسنه تفاوت دارد چراکه این وام نباید سودی داشته باشد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان