کد خبر: ۳۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱

ایرانیان ناموس خود را ویترین نمی کردند

این موضوع که چند سالی است در کشور مطرح شده است که می گویند «هویت جوان ایرانی، در تمدن ایران است» اگر این چنین است باید تمدن واقعی ایران را در نظر بگیریم نه تاریخی که یهود برای ما نوشته است.

به گزارش شیرازه، سردار غلام حسین غیب پرور، فرمانده سپاه فجر فارس در همایش"دانشجو، گامی بلند، راهی طولانی"  گفت: شرط اساسی پیمودن یک راه در کمال سلامت و این که بتوان زندگی خوبی داشته باشیم هویت شناسی است به دست آوردن راهی روشن با خودباوری و خوداتکایی زمانی محقق می شود که جوان ما به هویت خود پی برده باشد. ایشان علت وجودی جوان ایران زمین پی بردن به هویت خود است.

* بروید تخت جمشید را بررسی کنید...

سردار غیب پرور با بیان این مطلب که برای پی بردن به «هویت» دو نظریه وجود دارد که یکی تحقیق و شناخت در تمدن ایرانی است، افزود: این موضوع که چند سالی است در کشور مطرح شده است که می گویند «هویت جوان ایرانی، در تمدن ایران است» اگر این چنین است باید تمدن واقعی ایران را در نظر بگیریم نه تاریخی که یهود برای ما نوشته است. تاریخ 2500 ساله ایرانی را مطرح کرده اند در صورتی که تاریخ ایران یک تاریخ 7 هزار ساله است. یهود به این دلیل می خواهد تاریخ ایران را 2500 سال مطرح کند تا بتواند کورش را به یهود اتصال دهد.

وی گفت: اگر قرار باشد جوان ایرانی بخواهد بر پایه تمدن ایرانی حرف بزند باید تخت جمشید را بررسی کند. لوح هنر ایران در آنجاست. 5 هزار نقشینه در آن جا وجود دارد. اگر بخواهیم از نگاه اعتقادی در ایران باستان این نقشینه ها را بررسی کنیم امکان ندارد تصویر یک زن در آن ببینید.

دکتر غیب پرور در این جلسه که به همت بسیج دانشجویی ناحیه مقاومت لارستان در سالن همایش فرمانداری این شهرستان برگزار گردید، گفت: این نقشینه ها مربوط به قبل از اسلام بوده و این نشان غیرت ایرانیان باستان است و معنی آن این است که ناموس خود را ویترین نمی کردند. اگر هویت خود را در تمدن ایرانی پیدا می کنیم پس چرا اجازه می دهیم ناموس ما در کوچه و خیابان ویترین شوند.

آیا هویت دختر جوان ایرانی بی عصمتی است؟ آیا هویت پسر ایرانی این است که ناموس خود را در کف خیابان های شهر نشان دهد؟

* کدام سرباز هخامنشی در نقوش تخت جمشید ریشش را تراشیده است؟

وی افزود: در تمام این نقشینه ها محال است یک مرد ایرانی عصر هخامنشی را پیدا کنید که لباس بلند نپوشیده باشد. آنهایی که می گویند محاسن مرد مربوط به روحانیون است بدانند محال است تابلو یک سرباز هخامنشی را در تخت جمشید پیدا کنند که بدون محاسن باشد.

* درخت کریسمس را هم ازما دزدیده اند!

هویتی که امروز به جوانان القا می کنند مربوط به تمدن بی ریشه غرب است که برای ما درست کرده اند. دنیای مسیحیت حتی نماد شب کریسمس خود را از ما گرفته است. مثلا درخت کاج نماد نقشینه های تخت جمشید است و نقشینه های تخت جمشید مربوط به قبل از مسیحیت است.

* اسلام، تراز هویت جوان مسلمان ایرانی است

وجه درست تراز هویت جوان ایرانی، اسلام است. شهید مطهری(ره)در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران خود به این نکته اشاره می کند که ایرانیان با آغوش باز و خاطر راحت، اسلام، به ویژه اسلامی که از ناحیه اهل بیت بیان گردیده را پذیرفته اند.

اگر جوان ما به نقش هویت دینی خود نگاه کند می بیند پای منبر اهل بیت به این هویت رسیده است و این جاست که به نقش علمای دین از همان ابتدا پی می برد. چهره هایی چون شهید ثانی که در تارک تشیع می درخشد علمایی هم چون علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه محمد تقی جعفری؛ اینها هویت ما هستند و براساس همین هویت دینی است که در طول تاریخ انسان هایی قیام کردند که دین خدا به واسطه آن ها حفظ شده است. مثل میرزا کوچک خان جنگلی، رئیس علی دلواری، امیر کبیر و بالاتر از همه امام بزرگوارمان.

جوان ایرانی حق دارد که یک الگو داشته باشد به همان سن خود. چرا امام را فقط در سن 60 سالگی ببینیم، امام از جوانی خود در حال مبارزه بوده است. جوانی امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای خود می تواند الگویی برای جوانان ما باشند. به عنوان مثال یک جوان ما چقدر کتاب مطالعه می کند؟ در صورتی که مقام معظم رهبری بیشتر رمان ها را مطالعه کرده اند.

سردار غیب پرور افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند: من خیلی فکر کردم که مهم ترین ثروت یک جوان چیست؟ هرچه فکر کردم دیدم حتی جوانی که ظاهر دینی ندارد، باید تقوا و پاکدامنی داشته باشد که این دو ثروت جوانان است.

* هویت، مهمترین گمشده جوان ایرانی امروز

فرمانده سپاه فجر با بیان این مطلب که مهم ترین گمشده جوان ایرانی هویت است افزود: اگر هویت خود را بشناسیم افرادی چون اسلامی نسب و باکری زیاد داریم. محال است در زمان های مختلف جوان هایی پیدا کنید از جنس شهدا. چرا که، امام راحل فرمودند: مردم ما از مردم عصر علی(ع) بالاتراند. جوان مسلمان از دورافتاده ترین روستا نگاه می کند، امام و رهبرش در جماران چه می گوید. مابه ازاء حرکت لبان رهبرش یاری می کند. ما می خواهیم به جوانان هویت دهیم، چه منبعی بزرگتر از شهدا، شهید تحصیل کرده همین استان (شهید ظل الانوار) دو زانو و با ادب جلو فرمانده لشکر می نشیند، که اجازه حضور در عملیات را داشته باشد. آیا می توان این ادب را نشأت گرفته از عاشورا و ادب فرزندان و یاران امام حسین(ع) ندانیم؟ آیا این جوانان می توانند برای ما معیار نباشند؟

وی با این سوال که چرا می گوییم داریم بی راهه می رویم گفتند: الان به یک نوجوان بگویید بازیکنان فلان تیم را بگو، برایتان لیست می کند. اما اگر بگویید اسم شهدای محل خود را بگو، نمی تواند! شاه کلیدی که جوانان ما باید آن را دنبال کنند، هویت است.

* جامعه و خانواده دو مقصر اصلی

سردار غیب پرور در خصوص نقش خانواده در تربیت فرزندان گفت: باید در خودمان جستجو کنیم، چقدر الگوهای غربی را به خورد جوانان می دهیم؟ بدون تعارف جامعه و خانواده ها هم مقصرند. در خانواده ای که نسبت به نماز سستی می شود چه توقعی است، در خانواده ای که مظاهر دینی کم رنگ شده چه توقعی داریم؟ چرا بنیان های دینی در بعضی خانواده ها کمرنگ شده است؟ چرا بی توجه ایم؟ چنان در خانواده های ما فرهنگ غربی به خود گرفته که خودمان هم باورمان شده است. رنگ و بوی بعضی زندگی ها عوض شده است. بعد این خانواده ها توقع دارند که جوانی مسلمان و با بنیانی محکم تربیت شود. مگر می شود جو کاشت و گندم درو کرد؟ گیر در خودمان است. ما دچار خودباختگی شده ایم و باید کمک کنیم جوانان ما هویت خود را بازشناسی کنند.

دکترغیب پرور در ادامه افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند جوان ما باید بداند که کیست و برای چی تلاش می کند. نباید دنبال تبلیغ فرهنگی باشد بلکه دنبال فکر و اندیشه باشد . چنین عنصری می شود مثل یک ستون که این ستون سقف تمدن کشور، روی آن خواهد بود.

وی در پایان با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری سه خصوصیت انرژی، امید، ابتکار و خلاقیت را برای جوانان مطرح می فرمایند، گفت: شرط تحقق این سه خصوصیت احساس مسئولیت، ایمان به خدا  و به راه و هدف و بصیرت است.

 

{$old_album_38050}
نظرات بینندگان