کد خبر: ۳۸۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
دومین کنفرانس بین المللی سلامت زنان در شیراز برگزار می شود

بیماری های اعصاب و روان، شایع ترین بیماری در بین زنان است

کنفرانس بين المللي سلامت زنان، يازدهم و دوازدهم ارديبهشت ماه با حضور اساتيد و کارشناسان داخلي و خارجي در سالن سينا و صدراي دانشگاه علوم پزشکي شيراز برگزار مي گردد.

به گزارش شیرازه رئيس مرکز تحقيقات سياستگذاري سلامت دانشگاه علوم پزشکي شيراز امروز در نشست خبري در جمع خبرنگاران گفت: 334 مقاله به دبيرخانه همايش سلامت زنان ارسال شده است که 108 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

دکتر کامران باقري لنکراني بيان کرد: 43 نفر سخنران از کشورهاي کانادا، هلند، مصر و روسيه و همچنين صاحبنظران داخلي براي ارائه سخنراني در همايش دعوت شده اند.

وي از جمله محورهاي همايش را پرداختن به جنبه هاي سلامت زنان و شاخص هاي آن، نقش سلامت زنان در سلامت جامعه و بحث سلامت روان عنوان کرد و گفت: طول عمر خانم ها نسبت به آقايان زياد است که ميانگين طول عمر خانم ها 75 سال و آقايان 73 سال است اما سال هايي که با بيماري هاي مزمن طي مي شود در خانم ها بيشتر است که به طور ميانگين 13 سال در خانم ها و 11 سال در آقايان است.

دکتر لنکراني سلامت باروري و توجه به سرطان هاي مخصوص خانم ها (سرطان سينه و دهانه رحم) را از ديگر محورهاي همايش برشمرد و گفت: در اين همايش نکات تغذيه اي در راستاي ارتقاي سلامت زنان مطرح مي شود چرا که اپيدمي چاقي در خانم ها بيش تر از آقايان است و در ايران بيش از نيمي از زنان بالاي 20 سال سن، دچار اضافه وزن هستند که از جمله علل آن، مباحث فرهنگي است.

وي گفت: يکي از بحث هاي چالش برانگيز که در همايش مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ ميزگردي با عنوان سياست هاي جمعيتي است. لنکراني ادامه داد: با روند فعلي اگر اصلاحاتي صورت نگيرد طي 15 سال آينده با جمعيتي سالخورده روبرو خواهيم شد.

رئيس مرکز تحقيقات سياستگذاري سلامت دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت: بايد به ابعاد فرزندآوري و تمايل به فرزندآوري توجه ويژه شود و در برنامه هاي بهداشت و تنظيم خانواده بازنگري صورت گيرد تا سياست هاي جمعيتي امکان عملياتي شدن پيدا کند که در اين بين نگاه به خانواده و فرهنگ سازي اهميت ويژه دارد.

دکتر لنکراني با اشاره به نقش تأثيرگذار زنان در جامعه گفت: بيش از 60 درصد دانشجويان پزشکي کشور خانم ها هستند. استاد دانشگاه علوم پزشکي شيراز با بيان اينکه از ديگر مباحث سمينار، ارتقاي سلامت و پيش گيري است، خاطرنشان کرد: بيماري هاي اعصاب و روان در اغلب کشورها از جمله کشور ما بيماري شايع در بين خانم ها است؛ بيماري قلب و عروق، و سائيدگي مفاصل (زانو و مهره‌هاي کمر) هم در رتبه دوم و سوم بيماري هاي شايع خانم ها است؛ پوکي استخوان و سرطان هم در رده هاي بعدي قرار مي گيرد.

لنکراني با بيان اينکه غربالگري در بسياري از بيماري ها به خصوص سرطان سينه از اهميت ويژه اي برخوردار است، گفت: اگر اين سرطان در مراحل اوليه تشخيص داده شود، به طور کامل و با هزينه اي بسيار کم درمان خواهد شد.

وي در پايان با بيان اينکه اين همايش داراي 12 امتياز باز آموزي براي گروه هاي مشمول آموزش پزشکي است، اظهار اميدواري کرد: اين همايش گامي در راستاي ارتقاي سلامت جامعه به ويژه خانم ها باشد.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
روانپاک
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
1
می دونید چیه ؟؟
همش تقصیر این آقایون هست که اینقدر میرن رو اعصاب خانما!!!