کد خبر: ۳۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

کاندیداها هیچ برنامه ای برای نظام سلامت نداشته اند/وزارت بهداشت فقیرترین وزارتخانه هاست!

رئیس جامعه جراحان ایران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: رئیس جمهور اصلح باید توجه ویژه ای به مقوله سلامت و مسائل و مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، دکتر ایرج فاضل صبح شنبه در سی و هفتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران که در مرکز همایشهای رازی برگزار می شود، گفت: یکی از ویژگیهای رئیس جمهور اصلح، این است که توجه ویژه به مقوله سلامت در برنامه ها داشته باشد و بتواند مشکلات بین المللی را حل کند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور آینده باید مقتدرانه آنچه به صلاح مملکت است، اجرا کند.

فاضل با اشاره به شروع سخنرانی های کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، اظهارداشت: این افراد تاکنون هیچ برنامه ای در حوزه بهداشت و درمان نداشته اند و مطرح نکرده اند. در حالی که در دنیا، مقوله برنده شدن در انتخابات به واسطه داشتن برنامه های قوی در حوزه سلامت است.

وزیر اسبق بهداشت از وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش به عنوان فقیرترین وزارتخانه های کشور نام برد و گفت: رئیس جمهور باید اصل سوم قانون اساسی را مورد توجه قرار دهد. در این اصل از قانون، تاکید ویژه به احقاق حقوق افراد جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدی مراسم افتتاحیه سی و هفتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران، از چند استاد پیشکسوت و نفرات اول رشته های تخصصی جراحی، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

بر همین اساس، دکتر سیدعلی ملک حسینی به عنوان استاد موفق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رشته پیوند کبد و پایه گذار پیوند کبد، دکتر ستوده نژاد جراح و بنیانگذار شاخه جراحی در استان کرمان و دوران دفاع مقدس، دکتر صابر همیشگی از پایه گذاران جراحی در استان گیلان، از جمله چهره هایی بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفته و به عضویت افتخاری جامعه جراحان ایران نایل آمدند.

سی و هفتمین کنگره جامعه جراحان ایران تا 18 اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایشهای رازی ادامه دارد.


نظرات بینندگان