کد خبر: ۴۱۰۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۲

گفتمان «کی بود، کی بود، من نبودم» چه موقع از ادبیات مسئولین فارس حذف می شود؟

حکایت مشکلات و عدم اتمام پروژه ها در استان ما هم عین آن بازی کودکانه شده ‌است. از هرکس که می‌پرسی چه کسی عامل این معضلات است می‌گوید: «من نبودم»، «به ما مربوط نیست»، «فلانی باید پاسخگو باشد».

شیرازه- بازیهای دوران کودکی هم برای خود عالمی دارد این بازی ها در دوران بزرگسالی چنان معنی می‌گیرند که احساس می شود هر بازی کودکانه برای خودش فلسفه‌ ای داشته است.

بازی «کی بود، کی بود؟ من نبودم!» از آن دسته بازی‌ها است.

حکایت مشکلات و عدم اتمام پروژه ها در استان ما هم عین آن بازی کودکانه شده ‌است. از هرکس که می‌پرسی چه کسی عامل این معضلات است می‌گوید: «من نبودم»، «به ما مربوط نیست»، «فلانی باید پاسخگو باشد».

از طرفی تابستان امسال مصادف شده با پایان دوره سوم شورای شهر و احتمالا تودیع استاندار فارس و شهردار شیراز و همین امر باعث شده مسئولین به جای گزارش عملکرد، کار نکرده خود را به گردن دیگری بیاندازند تا عملکرد مثبت خودشان را به رخ رسانه ها و اذهان عمومی بکشند.
 
برای اثبات این ادعا چند نمونه از اظهارت رفت و برگشتی مسئولین را مرور می کنیم:
 
رئیس شورای شهر 16 تیر 92: برخي مصوبات كليدي دولت در شيراز و فارس کماکان بلاتکلیف است/ سه تقاطع غيرهمسطح خليج فارس، وحدت و عدالت طي 8 سال مشكلات عديده‌اي براي مردم شيراز ايجاد كرد/ قطار شيراز- اصفهان هم با مساعدت شورا و شهرداري و گذشتن از 46 هكتار زمين به سرانجام رسيد، درصورتی که قرار بود دولت به‌ازاي اين 46 هكتار، 50 ميليارد تومان به شهرداري كمك كند اما در اين خصوص حتي يك ريال هم به شهرداری كمك نشد.
 
جوابیه اداره كل راه و شهرسازي فارس به رئیس شورا 18 تیر: آنچه که تاکنون به عنوان بزرگ ترین معضل این پروژه ها از اتمام و بهره برداری جلوگیری می کند تنها عدم موفقیت شهرداری  شیراز در آزادسازی و تملک است!/دولت برای آزادسازی که تعهد شهرداری هم می باشد، تا کنون 17 میلیارد ریال پرداخت کرده است/اداره کل راه و شهرسازی فارس پروژه تقاطع غیرهمسطح عدالت را به بهره برداری رسانده و دو تقاطع وحدت و خلیج فارس نیز به زودی به بهره برداری می رسد علیرغم اینکه هنوز مقداری از آزادسازی هر سه تقاطع  توسط شهرداری انجام نشده است.
 
استاندار فارس 15 تیر 92 خطاب به منتخبین شورای چهارم شهر: از شورای سوم شیراز راضی نیست!

زحمتکش رئیس شورای شهر شیراز 16 تیر 92 در واکنش به انتقادهای استاندار از عملکرد شورای سوم: بايد مقايسه و قضاوت درمورد عملكردها را به مردم واگذار كرد/با انجام مقايسه‌اي بين پروژه‌هاي هدف 90 شورا و مصوبات سفرهاي هيات دولت در شيراز كه مسئوليت آن بر عهده مديريت ارشد استان است، بهتر بتوان درباره عملكردها نظر داد.

 
رئیس شورا: اثر باستانی ورزشگاه میان رود کی به بهره برداری می رسد؟/مسئولین ارشد استان بگویند برای حجاب چه کردند؟
 
استاندار فارس 15 تیر خطاب به منتخبین شورای چهارم: فردي را شهردار کنید كه در حد و اندازه اين شهر باشد
 
عرب عضو شورا 16 تیر: نمره شهردار را بیشتر از نمره شورای شهر می دانم و قطعا وی فرد موثری در موفقیت های اخیر شیراز است.
 
خانی عضو دیگر شورا: شاید شهردار یک منطقه تهران، استاندار شود. اما شهردار شیراز یک سر و گردن از شهرداران مناطق شهرداری تهران بالاتر و از آنان افضل‌تر است!
 

رئیس شورا در اظهاراتی می گوید که مدیریت ارشد استان در مقوله ی حجاب و عفاف چه کرده است؟ استاندار در سخنانی از شهردار شیراز گله می کند و خواهان شهرداری در طراز شیراز می شود! عضو شورای شهر در نطقی می گوید: شاید شهردار یک منطقه تهران استاندار شود، اما شهردار شیراز یک سرو گردن از شهرداران مناطق شهرداری تهران بالاتر و از آنان افضل‌تر است.

انتقادها مطرح می شود، اما کسی نیست به رئیس شورا بگوید شما خود برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی شوراچه کردید؟ یا آقای صادق عابدین، مساعدت استانداری برای اجرای لاین دوم پروژه حافظیه چه شد؟ یا جناب خانی حمایت شما از شهردار اگر با انگیزه شخصی و سیاسی نیست، چه دردی از مشکلات مردم را دوا می کند؟!

در این میان آنکه ضرر می کند، مردمی هستند که چوب ناهماهنگی و سیاسی کاری مسئولین را می خوردند.

برای تبیین بیشتر موضوع به این دو مساله توجه کنید:

لاین اول 70 درصد در یک هفته؛ لاین دوم صفر درصد در یک سال!

تیرماه 91 بود که عملیات اجرایی سنگ فرش در مقابل حافظیه آغاز شد و به برکت خبر بازدید میهمانان خارجی از حافظیه، پروژه ای که دو ماه بود روند کندی داشت ظرف یک هفته لاین اول در شهریور ماه با سرعت تکمیل شد.

مهر ماه 91 استاندار فارس اعلام کرد: لاين دوم خيابان مقابل حافظيه نيز به همت شهرداري مانند لاين اول، سنگ‌فرش می شود و براي اجراي اين طرح استانداری با شهرداری همكاری و مساعدت می کند.

در 26 بهمن 91 اردكاني معاون عمراني استانداري فارس از تكميل عمليات سنگ فرش ضلع شمالي گذر گاه حافظيه شيراز پس از پايان تعطيلات نوروزي خبر داد.

سه ماه ازتعطیلات نوروزی 92گذشت و عملیات اجرایی این طرح آغاز نشد.تا اینکه شهردار شیراز روز گذشته 16 تیر 92 در جلسه شورای شهر با اشاره به درخواست یک میلیارد تومانی شهرداری برای ادامه عملیات در ضلع شمالی خیابان حافظیه، گفت: استاندار سابق قول داد که اگر جلوی حافظیه سنگفرش شود یک سوم هزینه‌ها را استانداری و یک سوم میراث فرهنگی و تنها یک سوم از کل مبلغ را شهرداری بپردازد. اما در عمل اینگونه نشد.

و همچنان این طرح در انتظار اجرا...!

یک سال است می خواهند طرح ترافیک را اجرا کنند اما هنوز هماهنگ نیستند!

مدیر اجرایی طرح ترافیک شهرداری شیراز 20 فروردین 91 از اجرای این طرح از ابتدای مرداد ماه 91خبر می دهد.

استاندار فارس 5 تیر ماه 91 در گفتگو با خبرنگارن می گوید: در صورتی که شهرداری شیراز نتواند شورای ترافیک استان را قانع کند، طرح ترافیک در شیراز اجرایی نمی‌شود.

فرماندار و رییس شورای حمل و نقل و ترافیک شیراز در 11 تیر 91 طی مصاحبه ای بیان می کند که با توجه به مقارن شدن زمان اجرای طرح ترافیک شیراز با ماه مبارک رمضان، این طرح در این ماه اجرا نخواهد شد.

رئیس شورای شهر شیراز در همان زمان گفته است: مصوبه شورا مبنی بر شروع محدوده ترافیکی از اول مرداد 91 توسط فرماندار تائید شده و قابل اجراست!

اظهارات مسئولین درسال 91 حاکی از دو نکته است:

1- زیر ساخت ها و امکانات برای اجرای طرح در نظر گرفته نشده.

2-با وجود اطلاع رسانی بین مردم اما با دستگاههای مختلف هماهنگی لازم صورت نگرفته است.

قرار بر این بود که طرح ترافیک از ابتدای اردیبهشت 92 بصورت ارشادی اجرایی شود. اما هنوز خبری از اجرا شدن این طرح نیست.


به نظر می رسد حذف این روش و سبک مدیریت در استان، علاوه بر مطالبه جدی عموم مردم و امام جمعه محترم شیراز، نیازمند حضور مدیریتی قوی، تاثیرگذار و در طراز استان فارس است که به جای این که خود به این شیوه دامن بزند، جمع کننده این گونه برخوردها و فصل الخطاب باشد.

به نظر شما این داستان تا کی ادامه دارد؟!

 انتهای پیام/523/5
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
کشاورز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
2
با سلام. مطلبی که می خواستم بیان کنم ربطی به این خبر ندارد و چون خبر یا گزارش مرتبط پیدا نشد اینجا نوشتم. راستش کار آقای ضرغامی در تجلیل از خدمات آقای احمدی نژاد بسیار به جا بود جا داشت دستگاهها و مجموعه های دیگر از جمله سپاه که نمک خورده سفره احمدی نژاد و گفتمان او بود هم اینطور کاری می کرد در این مورد هم خواهشا گزارشی بنویسید فقط همین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
کاش مسئولین فارس یه دوره می رفتن اصفهان ...
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
1
و اگر هدف خدمت به خلق و فی سبیل الله بود...