کد خبر: ۴۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۲
با توضیحات پاک فطرت در شورای شهر مصوب شد

یک میلیارد تومان دیگر کف خیابان حافظیه می ریزد!

در جلسه دیروز شورای سوم شهر شیراز که شهردار شیراز نیز در آن حاضر شد مبلغ یک میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه سنگ فرش خیابان حافظیه تصویب شد.
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز روز یکشنبه در صحن علنی شورای شهر از اعضای شورا دعوت کرد که در مراسم کلنگ‌زنی دو پروژه شهرداری در شرق شیراز حضور یابند.

شهردار شیراز:

سنگفرش‌های جدید با سنگفرش فعلی خیابان حافظیه تفاوت دارد
علیرضا پاک فطرت، خبرداد: یکی از این دو پروژه، فرهنگسرایی با مساحت منحصر به فرد 3000 مترمربع است که در پارک 13هکتاری در حال ساخت نهالستان، کلنگ آن به زمین زده می‌شود و امیدواریم ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری برسد. وی افزود: دومین پروژه نیز کلنگ زنی کارخانه تفکیک در مقصد 250 تنی واقع در برمشور شیراز است. پاک فطرت، کود تولیدی این کارخانه را قابل استفاده و مورد نیاز باغات شهرداری دانست و گفت: امیدواریم با افتتاح این کارخانه تحولی در بحث پسماند ایجاد کنیم.

استاندار سابق قول همکاری داد
وی در خصوص درخواست یک میلیارد تومانی شهرداری برای ادامه عملیات در ضلع شمالی خیابان حافظیه، گفت: استاندار سابق قول داد که اگر جلوی حافظیه سنگفرش شود یک سوم هزینه‌ها را استانداری و یک سوم میراث فرهنگی و تنها یک سوم از کل مبلغ را شهرداری بپردازد. اما در عمل اینگونه نشد. علیرضا پاک‌فطرت، تصریح کرد: از ابتدا قرار نبود این خیابان تبدیل به پیاده رو شود بلکه جنس این سنگفرش را طوری انتخاب کردیم که تنها سرعت وسایل نقلیه کاهش یابد و امنیت توریست‌ها و عابران افزایش پیدا کند؛ اما در نیمه‌کار که بودیم شورای ترافیک اعلام کرد که یک مرتبه مسیر را ببندید.

وی با بیان اینکه کار ما برای شهرواندان است، خاطرنشان کرد: قرار نیست شهروندان به زحمت بیافتند. نیازی به بستن این خیابان نیست بلکه در روزهای عادی که مراسم خاصی نیست این خیابان می‌تواند یک‌طرفه باشد تا زمانی که خیابان‌های اطراف تعریض شوند و جایگزین خوبی برای این مسیر باشند.

پاک فطرت همچنین در پاسخ به ابراز نگرانی‌های اعضای شورا از نارضایتی شهروندان از سنگفرش فعلی خیابان حافظیه  که نه برای پیاده روی و نه عبور با وسیله نقلیه مناسب است، اعلام کرد: جنس بقیه سنگفرش‌هایی که تهیه شده با سنگفرش فعلی خیابان حافظیه تفاوت دارد و مخصوص پیاده‌روی است.

خیابان حافظیه نه بسته می شود نه واگذار!
وی درباره واگذاری خیابان حافظیه به میراث فرهنگی نیز گفت: زمزمه‌هایی بود که خیابان حافظیه بسته شود و به میراث فرهنگی تحویل داده شود، اما این خیابان یک گذر شهری است و شهرداری آن را به هیچ‌کس واگذار نمی‌کند. در نهایت به‌رغم مخالفت برخی اعضای شورا با درخواست یک میلیارد تومانی شهرداری برای این کار موافقت شد.
نظرات بینندگان