کد خبر: ۴۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۲
در شیراز صورت می گیرد؛

حمل بار فقط با خودروهای شطرنجی و آرم دار

میزان نرخ کرایه حمل بار، تعیین تناژ بار، محدودیت زمانی برای ناوگان توزیع و پخش محصولات غذایی و هماهنگی با طرح ترافیک از جمله مواردی است که در ساماندهی حمل و نقل بار درون‌شهری لحاظ می‌شود.
به گزارش خبرنگار شیرازه،‌ بیش از 31 هزار راننده خودروی باری شهری در طرح ساماندهی هوشمند بار درون شهری ثبت نام کردند.

مدیر حمل و نقل بار شهری شهرداری شیراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای طرح ساماندهی حمل و نقل بار شهری فقط  خودروهای دارای مجوز و دارای رنگ ویژه و شطرنجی اعلام شده از سوی وزارت کشور می‌توانند در سطح شهر شیراز فعالیت کنند.

امام‌داد هوشمند افزود: تعداد 94 درصد ناوگان حمل بار شیراز را وانت‌بارها تشکیل می‌دهند و کسانی که از نظر مالکیت خودرو مشکلی ندارند، باید برای ثبت‌نام در طرح ساماندهی مراجعه کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه حدو 3 تا 4 هزار خودروی حمل بار ثبت‌نام نشده در سطح شیراز باقی مانده است، بیان داشت: به این افراد هشدار می‌دهیم که هر چه سریع‌تر با ثبت نام در سایت ساماندهی حمل بار درون شهری و دریافت کد رهگیری از قطع شدن سهمیه سوخت خودرو خود جلوگیری کنند.
 هوشمند خاطرنشان کرد: میزان نرخ کرایه حمل بار، تعیین تناژ بار، محدودیت زمانی برای ناوگان توزیع و پخش محصولات غذایی و هماهنگی با طرح ترافیک از جمله مواردی است که در ساماندهی حمل و نقل بار درون‌شهری لحاظ می‌شود.

مدیر حمل و نقل بار شهری شهرداری شیراز ضمن اشاره به اینکه هر محموله ای که وارد شیراز می‌شود به مقصد هر بارانداز یا انباری باید از شهرداری مجوز داشته باشد، اظهار داشت: کسانی که باریابی می‌کنند نیز باید در قالب شرکت، پروانه خودرو یا شرکت باربری را دریافت کنند تا بتوانند در سطح شهر و محدوده ترافیکی تردد کنند.
هوشمند افزود: نرم‌افزار مربوط به ساماندهی حمل بار شهری راه‌اندازی و با شرکت پست قراردادی منعقد شد تا 9 ناحیه پستی و 50 دفتر پیشخوان این خدمات را انجام دهند.
وی تصریح کرد: کارت سلامت رانندگان حمل و نقل شهری که آزمایشات مربوطه را با موفقیت گذرانده‌اند برای ثبت‌نام و ورود در طرح ساماندهی حمل و نقل بار شهری دریافت می‌شود و همچنین با آموزش دوره‌های ویژه، گواهی نامه حمل بار برای آن ها صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت و آغاز به کار سامانه مدیریت سوخت و بیمه به صورت متمرکز در روزهای آینده دارندگان خودروهای حمل باری شهری که گواهی و شماره پرونده نداشته باشند در سامانه ثبت نمی‌شوند.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان