کد خبر: ۴۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۲

توزیع ظروف یک‌بار مصرف گیاهی در شیراز

در راستای فرهنگ سازی و تشویق مردم به استفاده از ظروف یک بار مصرف تجریه پذیر با پایه گیاهی که به راحتی جذب طبیعت می شود 21 تیرماه، روز بدون نایلکس معرفی شده است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، توزیع ظروف یک بار مصرف تجزیه پذیر با پایه گیاهی برای اولین بار در سطح بازارچه های شهرداری شیراز انجام شد.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری شیراز با بیان این مطلب در مراسم «روز بدون نایلکس» گفت: قیمت ظروف یک بار مصرف با پایه گیاهی در برخی موارد پایین تر از محصولات پلاستیکی است که استفاده از آن نیاز به فرهنگ سازی دارد.

بهنام جعفری افزود: در  راستای فرهنگ سازی و تشویق مردم به استفاده از ظروف یک بار مصرف تجریه پذیر با پایه گیاهی که به راحتی جذب طبیعت می شود 21 تیرماه، روز بدون نایلکس معرفی شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه روز بدون نایلکس در سطح 8 بازراچه خدمات شهرداری برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این روز با توضیح مضرات ظروف یک بار مصرف  به مردم درخصوص استفاده از مواد با پایه گیاهی و تجزیه پذیر که به سرعت جذب طبیعت می شوند، توضیحاتی ارائه
می شود.
جعفری بیان داشت: ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی منشاء نشاسته دارند و هیچ‌گونه عوارض آلرژیک و سرطان‌زایی نداشته و جایگزین مناسبی برای ظرف‌های  یک بار مصرف فعلی است.

 مدیر عامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری خاطرنشان کرد: ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی، ترکیبی از نشاسته، ذرت، موم عسل، روغن گیاهی سلولز و فیبرهای گیاهی بوده و طبق آزمایش‌هایی که از سوی وزارت بهداشت انجام شده است برای سلامتی انسان مضر نیست.
جعفری تصریح کرد: ایران اسلامی پس از آمریکا، آلمان، انگلیس و ایتالیا پنجمین کشوری بوده که به فناوری تولید ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی دست یافته و به عنوان تنها تولیدکننده این نوع ظروف در خاورمیانه شناخته شده است.

وی اظهار داشت: متخصصان محیط زیست بر این باورند که 300 سال طول می‌کشد تا ظرف‌های پلاستیکی به چرخه طبیعت بازگردد اما ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی پس از شش ماه به خاک تبدیل شده و به طور مستقیم خوراک دام و طیور می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی برای محیط زیست به وجود نمی‌آورد.
مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل مزاحم شهرداری شیراز اضافه کرد: ظرف‌های یک‌بار مصرف گیاهی در تمام رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، سالن‌های غذاخوری و نگهداری میوه‌ کاربرد دارد.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان