کد خبر: ۴۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۲

نخستین همایش تجلیل از چهره های ماندگار فارس برگزار می شود

مدیر عامل بنیاد فارس شناسی گفت: در سال92 نخستین همایش چهره های ماندگار و مفاخر فارس در شیراز برگزار می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، منصور طبیعی با اشاره به برنامه های بنیاد فارس شناسی اظهار داشت: در سال92 این بنیاد همایش سومین  حرم اهل بیت(ع)، نخستین همایش چهره های ماندگار و مفاخر فارس، برنامه یاد روز حافظ و سعدی، برنامه نقد کتاب طبق منوال سالهای گذشته و دوره های آموزشی را برگزار می کند.

وی ادامه داد: برنامه یادروز حافظ در سال91 با مدیریت کلی میراث فرهنگی برگزار شد در کنار آن اجرای تمام برنامه های بخش علمی با بنیاد فارس شناسی بود.

مدیر عامل بنیاد فارس شناسی افزود: علاوه بر اینها دوره آموزشی ویراستاری در حال برگزاری است و برنامه های آموزشی دیگری در طول سال برگزار خواهد شد.

وی گفت: در بخش نقد کتاب امیدواریم اداره فرهنگ و ارشاد، نهاد کتابخانه های عمومی و دیگر دستگاههای متولی بیشتر کمک کنند تا اعتبارات لازم تهیه شده و برنامه های بیشتر و بهتری اجرا شود.

مدیر عامل بنیاد فارس شناسی با اشاره به آثار چاپ شده این بنیاد در سال91 تصریح کرد: هشت کتاب در کنگره بین المللی سلمان ارائه شد که مجموعه مقالات در دو جلد، خضر وادی دهم در یک جلد، کتاب شناسی سلمان فارسی در یک جلد،فرمان حضرت امیرالمومنین(ع) به سلمان فارسی با خط میرزا احمد نیریزی در یک جلد تعدادی از این کتاب هاست.

طبیعی افزود: کتاب خوشا تفرج شیراز و فارس آسمان عشق از دیگر کتابهای چاپ شده در بنیاد فارس شناسی در سال91است.

وی ادامه داد: امسال علی رغم کمبود اعتبارات کتاب" شوخ طبعی در مطبوعات فارس" به کوشش سیروس رومی چاپ شده است.

مدیر عامل بنیاد فارس شناسی گفت: کتاب های"قصه های مردم فارس" از ابوالقاسم فقیری، روزشمار انقلاب اسلامی در فارس و خشت و کمارج تا انتهای تابستان چاپ خواهد شد.

طبیعی اظهار عنوان کرد: تعدادی کتاب نیز در حال ویراستاری، صفحه آرایی و منتظر تامین اعتبارات برای چاپ هستند.

وی افزود: فصلنامه فارس شناخت در سال91 ویژه یادروز حافظ، سعدی وسلمان فارسی در سه شماره چاپ شده است.

قرار است در نخستین همایش چهره های ماندگار و مفاخر از 10 نفر از مفاخر استان در عرصه فرهنگ و هنر تجلیل شود.

 
نظرات بینندگان