کد خبر: ۴۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۲

برگزاري همايش «چشم‌انداز سلامت پس از ده سال» در آبان ماه

مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصمیم گرفت همایشی را تحت عنوان همايش بین المللی «چشم‌انداز سلامت پس از ده سال» برگزار نماید.
به گزارش خبرنگار شیرازه، رئیس شورای سیاست‌گذاری سلامت استان فارس خبر داد: همايش بین المللی «چشم‌انداز سلامت پس از ده سال» در راستای تحقق سند چشم انداز بیست ساله، هشتم و نهم آبان ماه سال جاری در شیراز برگزار می شود.

كامران باقري‌لنكراني سند چشم انداز بیست ساله را یکی از مهم ترین اسناد بالادستی و مهمترین سند بعد از قانون اساسی دانست و گفت: برنامه های توسعه کشور در سه قوه باید معطوف به این سند باشد. به دلیل اهمیت این نگاه چشم اندازی در مدیریت کلان کشور، مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصمیم گرفت همایشی را تحت عنوان همايش بین المللی «چشم‌انداز سلامت پس از ده سال» برگزار نماید.
 وی تصریح کرد: در این همایش به بحث و بررسی اینکه در ده سال گذشته برای رسیدن به چشم انداز ترسیمی در عرصه سلامت، چه کرده ایم و در ده سال آینده باید در این راستا چه کارهایی انجام دهیم، پرداخته خواهد شد.
لنکرانی تجربه های موفق کشوری و بین المللی در عرصه سلامت طی ده سال گذشته، چالش های موجود و تهدیدهای پیش رو در سلامت ایرانیان، گلوگاه های مداخله برای اصلاح نظام سلامت و سیاست گذاری آینده نگر برای سلامت را از محورهای همایش اعلام کرد و گفت: طي 10 سال گذشته تجارب موفقي در عرصه سلامت و دستاوردهاي پزشكي كسب كرده‌ايم كه اين تجارب بايد در سطح بين‌المللي مطرح شود البته در كنار تجارب موفق، همچنان عرصه بهداشت و سلامت با چالش‌ها و فراز و نشيب‌هايي روبرو است كه نيازمند بررسي دقيق آن و استفاده از تجارب و نظرات صاحب‌نظران براي رفع آن ها هستيم.

 وی یادآور شد: مهمترین چالش پیش روی ما در این عرصه اقتصاد سلامت و دسترسی همه اقشار مردم به مراقبت هاست به ویژه اینکه با سالمند شدن جمعیت کشور روبرو هستیم.
لنکرانی با اشاره به اینکه سیاست گذاری ها در عرصه های مختلف معمولاً معطوف به مشکلات کنونی است، تاکید کرد: با این روند با سیاست های امروز می خواهیم به مشکلات دیروز بپردازیم و نمی توانیم پاسخگوی نیازهای روز باشیم. بنابراین ضرورت سیاستگذاری آینده نگر برای سلامت این گونه نمود پیدا می کند.
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه فرهنگستان علوم پزشکی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از همکاران ما در برگزاری این همایش هستند، گفت: آخرین مهلت ارسال مقالات برای شرکت در این همایش 31شهریورماه است و جایزه قطب الدین شیرازی به بهترین مقالات ارائه شده، اهدا خواهد شد.
لنکرانی با اشاره به اینکه سخنرانان این همایش از قوه مجریه و قوه مقننه و اساتید دانشگاه خواهند بود، گفت: در تلاش هستیم تا در این همایش تلفیقی از نگاه اجرایی و قانونگذاری و آکادمیک را ارائه دهیم تا پشتوانه قوی تری در بحث سلامت داشته باشیم. همکاری بین بخشی عامل موثری خصوصا در بحث پیشگیری و سلامت است.

گفتنی است؛ پژوهشگران، استادان دانشگاه، دانشجويان، صاحب‌نظران و علاقه‌مندان مي‌توانند جهت اطلاعات بیشتر از جزییات این همایش بین المللی به نشاني اينترنتي http://ihv2025.sums.ac.ir/fa مراجعه کنند.


انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان