کد خبر: ۴۱۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۲

1000 هکتار از جنگل های استهبان در آتش سوخت

با توجه به اینکه سطح آتش سوزی جنگل وسیع بود نیاز به یک دستگاه چرخ بال بود ولی حتی یک بیل هم نبود تا این آتش ها را خاموش نمایند و بسیجیان خاک را با دستان بر روی آتش می ریختند.

به گزارش خبرنگار شیرازه از استهبان، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج استهبان گفت: این آتش سوزی که از ساعت 13 دیروز شروع شده از عصر دیروز ساعت 19بعد از ظهر یک گروه120  نفره از بسیجیان در کوه تودج حضور یافتند و تا ساعت 22 به مهار آتش پرداختند.

سرهنگ مسلمی افزود: پس از آن گروه 80 نفره دیگری از بسیجیان از ساعت 22 دیشب تا 9 صبح امروز نیز به مهار آتش پرداختند وی اظهار داشت: دیشب در این جمع فرماندار اعضای شورای شهر استهبان شهردار استهبان- بخشدار مرکزی- بخشدار رونیز هلال احمر و کارکنان اداره راه حضور داشتند و در امر خاموش کردن کمک کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه استهبان در ادامه از مسئولان منابع طبیعی انتقاد کرد و گفت: هیچ امکاناتی برای خاموش کردن آتش در اختیار افراد نبود وی افزود: با توجه به اینکه سطح آتش سوزی جنگل وسیع بود نیاز به یک دستگاه چرخ بال بود ولی حتی یک بیل هم نبود تا این آتش ها را خاموش نمایند و بسیجیان خاک را با دستان بر روی آتش می ریختند. مسلمی در پایان گفت: 1000 هکتار از جنگل کوه توده استهبان که در 10 کیلومتری جاده استهبان به شیراز است سوخته که درختان انگور انجیر سرو و گیاهان دارویی مفیدی را که در این جنگل بوده طعمه حریق شده است.

انتهای پیام 224224

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ازاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲
0
2000 هکتار بوده