کد خبر: ۴۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

4 سال معطلی برای ساخت یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد لارستان

متاسفانه پس از گذشت 4 سال از دفن شهدای گمنام در این منطقه، هنوز این مکان مقدس با مشکلات زیرساختی و رفاهی وامکاناتی روبروست به گونه ای که وضعیت کلی محوطه آن چندان پذیرای عاشقان و رهروان شهدا نیست.
شیرازه در باب جایگاه ویژه شهید و شهادت و ارزش گلزارها و مکان های دفن شهدا می بایست مقاله ها به رشته ی تحریر در آید .

مزاری که به تعبیر زیبای امام خمینی میعادگاه عاشقان راه شهادت می باشد و چه زیبا حضرت روح الله می فرمایند که «همين‌ تربت‌ پاك‌ شهيدان‌ است‌ كه‌ تا قيامت‌ مزار عاشقان‌ و عارفان‌ و دارالشفاي‌ آزادگان‌ خواهد بود»

اما روی سخن در این مقال ناظر بر وضعیت شهدای گمنامی است که همانند گوهری در شهرستان لارستان می درخشند.

چندسالی است که مجتمع کوثر دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، پذیرای 2 شهید گمنام است. چندی پیش به همت ریاست دانشگاه آزاد لارستان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس و سپاه لارستان، پروژه ی آغاز به ساخت یادمان این دو شهید آغاز شد.

متاسفانه پس از گذشت 4 سال از دفن شهدای گمنام در این منطقه، هنوز این مکان مقدس با مشکلات زیرساختی، رفاهی و امکاناتی روبروست به گونه ای که وضعیت کلی محوطه آن چندان پذیرای عاشقان و رهروان شهدا نیست

اهمیت جایگاه شهدا و نزدیکی این منطقه به مراکز علمی دانشگاه های شهرستان از حیث زائرپذیری ایجاب می کند که بیش از این ها به یادمان شهدای گمنام رسیدگی شود اما با این همه به نظر می رسد که برخی فرصت سوزی ها از این سرمایه گرانقدر، موجبات دلخوری متدینین و خانواده های شهدا را فراهم آورده است.

از آنجایی که امروزه مسئولین ادارات و ارگانها در بعضی از مناسبت های سال از قبیل هفته دولت سعی می کنند با تلاش و پیگیری بیشتری پروژهای نیمه تمام خود را به اتمام برسانند تا در هفته دولت یا از این قبیل مناسبت ها از آن بهره برداری کنند، اما متاسفانه این مهم در مورد شهدای گمنام لارستان صدق نمی کند چرا که با توجه به تخصیص 20میلیون تومان از 2% بودجه نفت و گاز شهرستان و اختصاص بیش از 50 میلیون توسط ریاست دانشگاه آزاد، هنوز این پروژه نه در هفته دولت و نه در دهه ی فجر و هیچ مناسبت دیگری در دستور بهره برداری قرار نگرفته است .

اگرچه متولی ساخت پروژه‌های مذکور با دانشگاه آزاد بوده است، اما بر کسی پوشیده نیست که انجام هر پروژه عمرانی در این سطح نیازمند همکاری مدیریت شهری و تعامل همه مسوولان عمرانی است؛ بنابراین افتتاح پیش از موعد بسیاری از پروژ های شهری نشان از تلاشی مضاعف برای ساخت آن‌ها داشته است و حاکی از ضرورتی است که احساس می‌شده است، اما در ساخت یادمان شهدای گمنام لارستان ضرورتی از سوی مدیران شهرستان احساس نشده است.

لذا از آنجایی که بهترین راهکار و ادای دین به شهدا این است که هر کس به اندازه درک، فهم و تشخیص خود در این راستا گام بردارد تا این گام ها در کنار هم قرار بگیرند و انشاالله منتهی به گام استوار حقیقی که ظهور دولت حق است، بشود.










نظرات بینندگان