کد خبر: ۴۴۰۷۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۲

چند دقیقه پای حرف های آقوی همساده با موضوع: قمپُــزی به نام تونــل فضیـلت!

اگه به جای این همه لُغُز خوندن که آاای عریض ترین تونل خاورمیانه رو ما ساختیم انرژی شون رو صرف خود تونل می کردن خیلی زودتر از اینا افتتاح میشد.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه فرهنگی شیرازیس، آقوگلی و آقوی همساده تحلیلی جالب به زبان طنز از افتتاح تشریفاتی تونل فضیلت(سعدی) ارائه کردند که به شرح زیر می باشد:

تحلیل آقو گُلی:

بعد از کلی قیف و قُپی اومدن و قمپز در کردن و بلدم بلدم در مورد عریض ترین تونل خاورمیانه و آی فردا افتتاح میشه و  اِنقُلت آوردن که نشد و حالا پس فردا افتتاح میشه و مغلطه و سفسطه، بالاخره این تونل افتتاح شد اما چند روز بعد دوباره تعطیل شد و رفت توی آمپاس،اونم نه آمپاس بلکه آمپـــــــــاسسسس!

آمپاس که میدونید یعنی چی؟ یعنی همین وضعیتی که این تونل دچارش شده...

نه، من از شما می پرسم وقتی ساخت یه توالت تو محله ی ما شش ماه طول می کشه چطور انتظار دارید همچین تونل عظیمی که بنرهای تبلیغاتیش سراسر شهر رو پر کرده و کار تبلیغاتش به پیام های بازرگانی بین سریال دودکش هم کشیده به این زودیا افتتاح بشه؟ به ضرس قاطع میتونم بگم اگه به جای این همه لُغُز خوندن و اُلدُرم بُلدُرم که آاای عریض ترین تونل خاورمیانه رو ما ساختیم انرژی شون رو صرف خود تونل می کردن خیلی زودتر از اینا افتتاح می شد. من حاضرم دو تا کلیه هام رو بفروشم خرج عقبه ی اون تونل بکنم تا بشه اون تابلو "مسدود است" رو از جلوش کند انداخت دور...

یعنی من حاضرم با کله شیرجه برم تو یه دیگ روغن داغ تاریخ مصرف گذشته سرخ بشم ولی با این کارای شائبه دار مسئولین از شرمندگی جلوی مردم سرخ نشم...

آقوی همساده:

کاکو آقو گُلی دمت گرم، خوشوم میاد عین خودوم زخم خورده ی روزگاریااا...بُووی چینی 41 کیلومتر پل رو دریا میزنه دو تا شهرشون رو به هم وصل میکنه ای همه بنر نَمیزنه...وقتی ای تونلو رو افتتاح کِردن بنده حقیر اونجو بودم،آقو چنان سوت و کف و ترقه و بمبی میزدن که نگو و نپرس، انگو تونل دریاییِ بین کشور سوئد و دانمارک رو افتتاح کِردن...

از قضا یکی از همین ترقه ها تو سر بنده حقیر فرود اومد، یعنی داغون شدما هَه هَه هَه هَه هَه... له له شدما... همین چندتا تار مویی که داشتیم از بین رفت که هیچ پیرن جدیدُم هم سوخت... بعد آقو ما شنیدیم داخل تونل دارن سکه میدن به مردم،رفتم جلو گفتم کاکو ای کارا چیه؟ چرو از کیسه خلیفه می بخشین؟مِی اینا بیت المال نیست،آقو تا ای رو گفتم 6 تا بادیگارد ریختن سرُم به حال مرگ زدنم هَه هَه هَه هَه هَه خُرد خاکشیر شدما... حالو نزن کی بزن... یکی از ای بادیگاردا چنان با پشت دست خوابوند تو گوشُم که پرده ی گوشُم پاره شد هَه هَه هَه هَه هَه...

مردم هم که فهمیدن چیطو شده ما رو با لّقَط به بیرون تونل مشایعت کِردن از اونجا هم باز ما رو مورد لطف خودشون قرار دادن و از رو پل ما رو انداختن پایین ما افتادیم تو بلوار سرداران یه تریلی 18 چرخ از رو ما رد شد یعنی هر کدوم  از ای 18تا چرخو که از رو بدنُم رد میشد اِنگو یکی بهم می گفت بُوو قناری خدافظ... در نهایت مامورای زحمت کش شهرداری اومدن با کاردک ما رو از رو زمین جمع کِردن و به سایت دفن ذباله انتقال دادن... آقو ای روح سرگردان ما وقتی با تابلو "مسدود است" روبرو شد چنان خُرد شد که هرکی از اونجو رد می شد می گفت تو روحت همساده... له له شدما...

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
opal
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
4
من این مطلب رو توسایت شیراز1400 گفتم
مدیر سایت کم مونده بود بهم فحش بده
افرین به شما که مستقل هستید
بعضی سایت ها داد میزنه که از شهرداری پول میگیرن....
حسین
عزیزم شما در سایت شیراز 1400 گفته بودید دو طرف تونل به هم نمیرسه!!! ضمنا اون سایت کاملا مستقله(نمونه ی مقالاتی که در انتقاد به شهرداری در اون سایت منتشر شده فراوونه) اگرم شک دارید در جلسات هفتگیش شرکت کنید. کاملا آزاد.
مشکل شماها اینه که انتظار دارید فقط و فقط انتقاد بشه! هیچ وقت خوبی ها رو نمی بینید. انتقاد بیش از حد نتیجش میشه سرخوردگی و عدم اعتماد به نقس. همین تونل با همین شرایط اگر در اصفهان افتتاح شده بود، من و شما غصش رو می خوردیم!
opal
حسین یا امین
قبول کن که سایتت خیلی افراطی داره عمل میکنه
افراطی تر از صراط
انتقاد پذیر باش
شما هم فقط داری خوبی ها رو میبینی
بجه سعدی
مدتیه تونل رو باز کردن و هرچی ماشینه میاد تو یه کوچه 6 متری ! کاش آقای شهردار خونش تو محله سعدی بود و وضعیت اهالی سعدی رو میدیدن بعد میدیدیم بازم تونل رو باز میکردن یا نه؟؟ به فکر مردم بودن فقط تو مصاحبه هاشون هس نه توی عمل! ما که ندیدیم!!!
حسین
اولا که سایت شیراز 1400 به صورت تیمی اداره میشه و هزینش هم از جیب بچه ها و کمکشون تامین میشه و به هیچ جایی وابسته نیست. شما و هر کس دیگه ای اگر دوست داشتید می تونید در تهیه مطالب و یا هزینه ها به این سایت کمک کنید. ما هم خوشحال میشیم. (منتهی به شرطی که مطالب منصفانه باشه.)

در جواب بچه سعدی هم بله حق با شماست. ورود خودروها به یه کوچه 6 متری مشکل سازه! ولی بهتره با هم محلیاتون صحبت کنید از خر شیطون بیان پیان و واسه خونه ای که قیمتش مشخصه، طلب پول میلیاردی نکنن تا ادامه مسیر زودتر ساخته بشه!
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
0
پس چرا ننوشتید منبع اصلیش نشریه محله هست؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
0
واقعا مایه تاسفه
شهروندs
Japan
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
0
شهرداری بدون بررسی و اولویت بندی فقط دلش خوش است که پل و تونل میسازد! آیا تونل فضیلت اولویت شهر است! مرتب تبلیغ راه انداخته اند که عریض ترین تونل ساخته ایم بدون اینکه توضیح دهند:
1-آیا عریض بودن ایمنی را پایین نمی آورد!
2-آیا با چنین هزینه ای کوه را شکافتن در حالیکه ورودی به آنطرف کوه یکی دو کیلومتری آنطرف تر وجود داشت عاقلانه است!
3-اکنون که تونل راه افتاده آنطرف کوه هنوز هیچ چیز آماده نیست و فعلا به یک عبور محلی تبدیل شده و بن بست است!
ناشناس
1- اگر پایین میاورد ساخته نمیشد! کار مهندسی و محاسبات با کار دینی و فلسفی و بازاری فرقش در همینه...

2-این مسیر قراره بشه رینگ ترافیکی. همون مسیرایی که شما و امثال شما و من وقتی میریم شهر همسایه دائم غبطه می خوریم که چرا اونا ازین مسیرا دارن و ما نداریم! پس ساختش عاقلانست. مسیر دو کیلومتر اونطرف تر واسه تردد محلی و استفاده گردشگری...
شهرراز 74
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
2
شیرازه برات واقعا متاسفم.
وجودت برای شیراز که پایتخت فرهنگی و تمدن هست، یک معضل محسوب میشه.
بهتره برید خجالت بکشید با این مطالب خاله زنکی و بچه گانتون.
مرد باشید و افتخار کنید. مرد باشید و عین ادم مشکلات رو بیان کنید.
احساس کردم دارم یک برنامه کودک نگاه میکنم.
متاسفم براتون.
حسین جان ولشون کن.
ما داریم با یک مشت بیسواد سرو کله میزنیم.
opal جان معلومه حتی یک بار هم پا اونجا نگذاشتی و از خودت قمپز در میکنی.
شما که بی اطلاع هستی بهتره خیلی اظهار نظر نکنی.سعی کن اول اطلاعاتت رو بالا ببری تا بتونی عین مرد حرفت رو بزنی.

مسیر بعد از تونل در حال اماده سای هست هنوز دارن تملک میکنن و خونه خراب میکنن.اتفاقا شما جای مهندسان و کارکنان شهرداری نیستین تا بفهمین چقدر اجرای این جور پروژه ها زحمت داره.
البته از شما چیزی بیش از این انتظار نمیره.اینها محصول بیخیالی و اماده خواهی هست.

جناب شهروند s قطها مهندسان و برنامه ریزان این پروژه و تونل بهتر از من و شما میدونن چکار کنن و کجا رو بکنن و کجا رو نکنن.
علت اینکه این تونل در نزدیکی ورودی سعدی ساخته شده، برای دسترسی بهتر و سریع تر به خود محله سعدی بوده. برای اتصال به جاده خرامه و بزرگراه شمال شرقی شیراز هم بوده.مابقی مسیر هم داره ساخته میشه.

شیرازه لطف کن دست از این مطالب پوچ و بچه گانه بردار و پروژه ها رو خوب معرفی کن.
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
0
دوست خوشبین من شهرزاد74 برنامه ریزان و مهندسان پروژه های مشابه پیشتر کارهایی کرده اند که هر کوچه بازلری فریاد میزند تورو خدا بیت المال را با این ندانم کاریها دور نریزید کسی گوش نکرد گفتند صبر کنید افتتاح شود! مثال:
1- زیر گذر زند که روی آن شده پارکینگ، وسط خیابان شده ایستگاه تاکسی و تجمع مسافر، بازار بازار هم نابود
2-پل تقاطع کمربندی میانرود ابتدا با هزینه بالا درختکاری شد آبیاری بعد گود شد برا زیر گذر بعد پر شد برا روگذر بعد هم پلی شد با هزار ایراد فنی که هروقت بخواهید میگم تازه در حریم پل ساختمان 4طبقه میسازن! زیر پل هم شده پر از دست انداز و وانتهای میوه فروش تازه 12 سال هم طول کشید
3-کمربندی شیراز30 ساله داره هنوز ساخته میشههیچ معیار فنی قانونی نداره
4-مترو شهرتز 16 ساله ادامه داره در بدترین مسیر تمام میدانها و خیابانهای تاریخی خراب شده، هیچ شهرک و روستای اقماری را به مرکز اتصال نمیده با تکنولوژی بیست سال پیش چین
5- راه آهن فارس 30 ساله ساخته میشه مایه آبرو ریزی
6- ورزشگاه میانرود 18 ساله مایه آبرو ریزی
حسین
مطالبتون به جاست ولی ربطی به شهرداری نداره اکثرش! فقط بدونید زیرگذر زند رو سازمان مسکن و شهرسازی ساخت و تحویل شهرداری داد. بی عرضگی در ادامه طرح و کامل کردنش بر کسی پوشیده نیست! ولی به نظر شما بی فرهنگی مردمی که نمی فهمن اول زیرگذر جای ایستادن برای تاکسی نیست بر میگرده به دولت و شهرداری و ... ؟!!!
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
0
در ادامه پاسخ به دوست گرامی شهرزاد74 بگویم وقتی 2تا ورودی سعدی کار خود را میکند ورودی بعدی با هزینه زیاد آن هم نزدیک ورودی اولی عاقلانه نیست چه بسا در رابطه با تونل کنار بولوارنیایش هم صادق است.