کد خبر: ۴۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
به مناسبت هفته دفاع مقدس

خیابان ها و میادین مسکن مهر لارستان به نام شهدا مزین شدند

بنابه پیشنهاد سپاه پاسداران مبنی بر نامگذاری خیابان ها و میادین مسکن مهر لارستان بنام شهدا، مصوب شد که خیابان های مسکن مهر لارستان بنام شهدای گرانقدری که تا کنون کم تر نامی از آنها بر سر زبان ها بوده است نامگذاری و درهفته دفاع مقدس این عمل انجام شود.

به گزارش خبرنگار شیرازه از لارستان، جلسه نامگذاری اماکن و معابر شهرستان لارستان با حضور معاون فرمانداری ویژه لارستان، سرپرست شهرداری، فرمانده سپاه و تنی چند از مسئولین شهرستان صبح امروز برگزار شد.

الیاس زارع معاون فرماندار لارستان در ابتدای جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال جنگ تحمیلی در خصوص نامگذاری اماکن بیان داشت: می بایست نامگذاری اماکن و معابر با استفاده از نام های روان و با مصمی انتخاب شود.

در ادامه بنابه پیشنهاد سپاه پاسداران مبنی بر نامگذاری خیابان ها و میادین مسکن مهر لارستان بنام شهدا، مصوب شد که خیابان های مسکن مهر لارستان بنام شهدای گرانقدری که تا کنون کم تر نامی از آنها بر سر زبان ها بوده است نامگذاری و درهفته دفاع مقدس این عمل انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لارستان نیز در خصوص اعلام گلایه خانواده معظم شهیدان رزبان و باقرپوریان مبنی بر تغییر نام خیابان هایی که نام این شهدای بزرگوار از آن مکان برداشته شده است توضیحاتی را ارائه نمودند که مقرر شد نام خیابان معلم 10 بنام خیابان شهید رزبان سابق و میدان شاهد بنام میدان شهید باقرپوریان تغییر نماید.

شورای نامگذاری اماکن و معابر لارستان همچنین مقرر نمودند با توجه به حضور زیاد رزمندگان لارستانی در عملیات رمضان و تقدیم بیشترین شهید در عملیات رمضان از شهرستان لارستان به نظام مقدس جمهوری اسلامی بلوار ورودی مسکن مهر بنام شهدای رمضان و ما بقی میادین و بولوارها بنام سرداران، سردار شهید ماشالله شیخی، شهیدان ضربی، نوربخش، نوبخت، کوزن،غیب رسان، بیمون نژاد، شهیدان شیردم، روشن لاری، مجید زاده، فائضی، بیمون نژاد، افراسیابی و دواری نمایند.

همچنین در این جلسه مصوب شد که پس از بررسی مکانی را جهت نامگذاری بنام آیت الله سید مجتبی موسوی لاری و مرحوم محمد حسین نخبه الفقهایی نماینده سابق مردم لارستان نمایند.

جوهری در ارتباط با نامگذاری اماکن و معابر به نام شهدا اظهار داشت: در نام گذاری کلیه ساختمان های اداری و دولتی و پروژه های در حال افتتاح و همچنین معابری که تاکنون به نام شهدا مزین نشده اند، از نام شهدا استفاده کنیم.

وی با انتقاد از نامگذاری برخی اماکن به نام شهدا افزود: استفاده از نام شهدا برای برخی از مکان ها، در حقیقت کم لطفی به نام شهداست و در نام گذاری اماکن به نام شهدا باید دقت کنیم که شأن شهدا حفظ شود.

وی ادامه داد: پروژه هایی که قرار است در دهه مبارک فجر افتتاح شوند را نیز می توانیم به نام مبارک شهدا مزین کنیم.

http://sicz.site88.net/up/e54d6b523b27.jpg.

نظرات بینندگان