کد خبر: ۴۴۲۴۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۲

کدام شهر فارس بزرگ‌ترین تولیدکننده لیموترش در ایران است؟

شهرستان قیروکارزین با برداشت 103 هزار تن لیموترش از سطح 3000 هکتار از باغات بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در کشور است.
به گزارش شیرازه به نقل از پرگون، ناصر انصاری مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: برداشت لیموترش از سطح3000 هکتار از باغات این محصول در قیروکارزین آغاز شده است و عملیات برداشت تا آبان‌ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین افزود: شهرستان قیروکارزین با برداشت 103 هزار تن لیموترش از سطح 3000 هکتار از باغات بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در کشور است و همچنین از نظر عملکرد در هکتار نیز با تولید 35 تن در هکتار مقام اول کشور را دارا می باشد..

انصاری با اشاره به عرضه این محصول به‌نام شهرستان‌های همجوار در سال‌های گذشته تصریح کرد: در سال‌های اخیر با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته و همچنین ورود متقاضیان بسیاری از سراسر کشور برای خرید لیموترش قیروکارزین در فصل برداشت به این شهرستان تا حدودی لیموترش خوش طعم و باکیفیت قیروکارزین به بازار معرفی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به مرغوبیت و کیفیت بالای لیموترش قیروکارزین و همچنین قیمت مناسب آن، لیموترش این شهرستان در بازارهای داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس از طرفداران ویژه‌ای برخوردار است.

وی میزان تولید مرکبات را در قیروکارزین منحصر به فرد دانست و اضافه کرد: علاوه بر محصول لیموترش پیش‌بینی می‌شود سایر ارقام مرکبات شامل لیموشیرین، نارنگی، پرتقال، نارنج، بالنگ و لیمو خارگی نیز در این شهرستان تولید شود.

انصاری ادامه داد: باغداران این شهرستان سال‌هاست که رتبه نخست کشوری و استانی را در تولید این دو محصول دارا هستند و با توجه به این توانمندی و حجم تولید، وجود صنایع بسته‌بندی و تبدیلی از نیازهای اساسی این بخش در قیروکارزین محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین تصریح کرد: حجم بالای تولید مرکبات قیروکارزین در کشور خود زمینه و ظرفیت بسیار مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرستان است.

وی در پایان افزود: در سال جاری اقدامات خوبی توسط جهاد کشاورزی در زمینه اعطای تسهیلات برای اصلاح و احیای باغات و همچنین پرداخت تسهیلات بلاعوض به منظور توسعه آبیاری نوین و قطره‌ای در این شهرستان صورت گرفته است و در سال‌های آینده باید شاهد افزایش تولید محصولات باغی در قیروکارزین باشیم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جهرمي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
2
جهرم امسال 120 هزار تن ليمو توليد كرده و هميشه در كل كشور اول بوده و هست.....
ناشناس
خوشم میاد از شیرازه با این علامت سوالی که جلو تیترش گذاشته، خودش می دونم جهرم بزرگترین تولید کننده لیمو هستش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
0
قير و كارزين و جهرم بسيار نزديك به هم هستند و اكثر باغ هايي كه در قير هست متعلق به جهرمي هاست ولي با اين وجود باز هم توليد ليمو در جهرم زبانزد خاص و عام هست وهميشه رتبه اول كشوري را دارست...
قیروکارزینی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
4
چرا جهرمی ها قبول نمی کنند قیروکارزین از اون ها جلو زده
عامو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
0
عاموای علامت سوالو خو ماله ای نی که بگی میخاسته بگه قیر بزرگترین تولید کننده نیس!اگه میخاس ایطوبگه مینوشت:"قیروکارزین بزرگ ترین تولیدکننده لیموی کشور؟"
عامو شیرازه ،اگه نمیدونستی بودون ،جهرم با 4000 هکتار سطح زیر کشت جلال بهجو رییس جهادکشاورزی جهرم اوروز میگه ما از قطب های تولید کننده لیموترش تو استان فارسیم.خودتون جنگ رسانه ای برخی مسئولین رو متوجه بشین!!!!!!!!
سعید
United States of America
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
0
خخخخخخخخ عامو اصلا شیرازه.جر و دعوو نکنید حالو چه جهرم چه قیر و کارزین چه شیراز.مردم فارس همشون مثل همنه
هنگامی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
0
قیروکارزین درتولیدمرکبات ازجهرم جلوتره ولی به دلیل نداشتن صنایع تبدیلی وبسته بندی همه چیز به اسم جهرم تموم میشه .امسال دردهستان هنگام اکثر کسایی که لیمو میخریدن جهرمی بودن واوناهم به اسم جهرم صادر میکنند.البته اگرقیر بفکرمنابع اب نباشد تاچند سالدیگه همه درخت هابااین وضعیت خشکسالی خشک میشود.